نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۴

جنسن هوانگ مدیرعامل انویدیا در میان صد چهره تأثیرگذار سال ۲۰۲۱ مجله تایم

جنسن هوانگ، مدیرعامل شرکت انویدیا به‌دلیل نقش پررنگ خود در اشاعه تکنولوژی مدرن، توسط نشریه معتبر Time در میان صد چهره تأثیرگذار سال ۲۰۲۱ قرار گرفته است.

جنسن هوانگ میلیاردر تایوانی-آمریکایی و از بنیانگذاران شرکت NVIDIA Corporation که درحال حاضر در مقام مدیریت این شرکت فعالیت می‌کند، توسط نشریه تایم جزء ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار سال معرفی شده است. اندرو ان‌جی از مؤسسان DeepLearning.AI در مقاله‌ای که در این رابطه از مجله تایم منتشر شده می‌نویسد: «هوانگ با مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق از دانشگاه استنفورد، یکی از باهوش‌ترین مدیران صنعت تکنولوژی به شمار می‌رود.»

در شرایطی که انویدیا حالا سالانه میلیاردها دلار درآمدزایی دارد، به‌نظر می‌رسد که تلاش چندین ساله‌ی هوانگ برای تمرکز روی تولید پردازنده‌های گرافیکی حالا به ثمر رسیده و این شرکت را به قدرت مطلق این صنعت در بازار گیمینگ و دیتاسنترها تبدیل کرده است. براساس جدیدترین گزارش گروه تحقیق و بررسی Jon Peddie Research، سهم انویدیا از بازار عرضه‌ی پردازنده‌های گرافیکی به ۸۳ درصد رسیده است. از طرفی انویدیا در گزارش اخیر خود از عملکرد سه‌ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۲ این شرکت به فروش ۶.۵ میلیارد دلاری محصولات خود پرداخته که رکورد جدیدی برای این شرکت محسوب می‌شود.

جنسن هوانگ در مجله تایم

جنسن در ویدیویی که برای نشریه Time آماده شده می‌گوید که شاید پردازنده‌های گرافیکی غالباً به منظور شبیه‌سازی دنیای واقعی در بازی‌های ویدیویی مورد استفاده قرار بگیرند، اما از طرفی به اهمیت روز افزون سرعت بخشیدن به فناوری هوش مصنوعی برای اهداف علمی نیز توجه ویژه‌ای دارند.

در فهرست صد چهره تأثیرگذار سال به انتخاب نشریه تایم، مدیران دیگری از صنعت تکنولوژی از جمله تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل و ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس نیز دیده می‌شوند.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده