نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۱

مشاهده‌ تعداد زیادی کارت گرافیک AMD در یک فروشگاه سخت افزار ماینینگ

یک شرکت خرده‌فروشی سخت‌افزاری ماینینگ در دبی و بحرین، تصویری از تعداد زیادی کارت گرافیک AMD Radeon را در اینستاگرام منتشر کرده که ظاهراً آماده تحویل به ماینرها هستند.

در شرایطی که پیدا کردن کارت گرافیک‌های گیمینگ برای مخاطبان واقعی آن به چالش دشواری تبدیل شده، یک فروشگاه عرضه سخت افزارهای ماینینگ به نام Cryptominers.bh تصاویری را در پیج اینستاگرام خود منتشر کرده که تعداد قابل توجهی کارت گرافیک های Radeon سافایر، پاور کالر و XFX را نشان می‌دهند. این کارت گرافیک‌ها از انواع مختلف محصولات AMD از میان‌رده تا بالا رده را تشکیل داده و البته برخی مدل‌های انویدیا GeForce RTX و GTX نیز در میان آن‌ها دیده می‌شوند.

محل فعالیت فروشگاه Cryptominers در بحرین و دوبی قرار داشته و به نظر می‌رسد که این محصولات نیز در همین مناطق عرضه خواهد شد. فعالیت در زمینه استخراج رمزارزها همچنان در اوج محبوبیت قرار داشته این موضوع باعث شده تا بخش قابل توجهی از کارت گرافیک‌های کامپیوتری موجود در بازار که به‌طور ویژه برای مصارف گیمینگ تولید شدند، توسط ماینرها از بازار جمع آوری شوند.

در این تصویر، می‌توان انواع کارت گرافیک‌های AMD از Radeon RX 6700 XT گرفته تا 6900XT را درکنار چند کارت Radeon RX 580 8GB مشاهده کرد. البته همان‌طور که گفته شد، چهار کارت گرافیک انویدیا نیز در این نما دیده می‌شوند.

کارت گرافیک های AMD در فروشگاه سخت افزار ماینینگ

ظاهراً فعالیت‌های این خرده‌فروشی بیشتر به فروش دستگاه‌های ماینر ASIC اختصاص دارد اما سودآوری استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از پردازنده‌های گرافیکی گیمینگ باعث شده تا چنین باری به‌دست شرکت برسد. البته کمی عجیب است که باوجود عملکرد بسیار بهتر کارت گرافیک‌های NVIDIA GeForce RTX 30 در مصارف گیمینگ، این تعداد گرافیک AMD Radeon توسط این فروشگاه ماینینگ خریداری شده است. کارت گرافیک‌های انویدیا به‌دلیل حافظه بیشتر و پهنای باند حافظه‌ی بالاتر بازده به مراتب بهتری در استخراج رمزارزها دارند. البته به شرطی که از مدل‌های غیر LHR استفاده کنید. هرچند یک سری نرم افزارهای ترد پارتی اخیراً چیزی در حدود ۷۰ درصد عملکرد این کارت‌ها را نیز فعال می‌کنند.

کارت گرافیک های مورد استفاده در مصارف ماینینگ

در شرایطی قرار داریم که در اکثر کشورهای جهان جمع آوری یک سیستم گیمینگ به کار دشوار و بسیار پرهزینه‌ای تبدیل شده است؛ و در چنین شرایطی مشاهده‌ی عرضه‌ی این حجم از کارت گرافیک‌های گیمینگ به‌دست ماینرها اتفاق ناراحت کننده‌ای به نظر می‌رسد. در این پست، اطلاعاتی از کد سریال این کارت گرافیک‌ها مشاهده نمی‌شود اما باتوجه به شرایط بسیار خوب بسته‌بندی این محصولات می‌توان انتظار داشت که خریدار آن‌ها را مستقیماً از شرکای AIB دریافت کرده است. حتی در غیر این صورت نیز شرکای AIB باید فکری به حال عرضه‌ی کارت گرافیک‌ها در تعداد بالا به‌دست ماینرها و تکرار چنین اتفاقاتی کنند.

انویدیا و AMD هردو انتظار دارند که محدودیت در عرضه و قیمت بالای محصولات آن‌ها حداقل تا اوایل سال آینده‌ی میلادی نیز ادامه داشته باشد؛ لذا به نظر می‌رسد که با مشاهده‌ی چنین مواردی نمی‌توان انتظار داشت که به این زودی‌ها امکان دسترسی گسترده‌ی علاقه‌مندان به سخت‌افزار گیمینگ با قیمت‌های واقعی میسر شود.

شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده