نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۰

نتایج بنچمارک پردازنده Core i7-12700 با Ryzen 7 5800X برابری می‌کند

نتایج بنچمارک Geekbench 5 نشان می‌دهد که پردازنده AMD Ryzen 7 5800X شانه به شانه‌ی Intel Core i7-12700 (مدل غیر K) از سری آلدرلیک عمل می‌کند.

پردازنده Intel Core i7-12700 با نرخ توان مصرفی ۶۵ وات و طراحی هسته دوگانه شامل ۸ هسته قوی Golden Cove و ۴ هسته بهینه Gracemont عرضه خواهد شد. تفاوت عمده‌ی این پردازنده Core i7 نسل دوازدهمی با مدل Core i9 در چهار هسته‌ی بهینه‌ی کمتر و همچنین عدم برخورداری از قابلیت‌هایی مانند Thermal Velocity Boost و در نتیجه سرعت کلاک پایین‌تر است. تست تک رشته‌ی Core i7-12700 در بنچمارک Geekbench 5 نشان می‌دهد که این CPU با ۱۵۹۵ امتیاز ۵ درصد پایین‌تر از Ryzen 7 5800X قرار می‌گیرد.

همچنین امتیاز ۱۰۱۷۰ این پردازنده در تست مولتی ترد نیز عملکرد آن را ۲ درصد پایین‌تر از نماینده AMD قرار می‌دهد. البته لازم به ذکر است با قابلیت‌ها و بستر مناسبی که توسط مادربردهای سری Intel 600 فراهم می‌شود، انتظار می‌رود که این امتیازات با اجرای تست روی تراشه‌های مناسب بیشتر هم بشوند. ضمن اینکه این اطلاعات فعلاْ حالت غیررسمی داشته و باید تا انتشار داده‌های رسمی از سوی اینتل منتظر ماند.

اخیراً مشخصات فنی مدل K پردازنده Core i7-12700 نیز منتشر شده که جزئیاتی از قبیل ۱۲ هسته و ۲۰ رشته و ۲۵ مگابابیت حافظه کش L3 آن را نشان می‌دهد. نمونه‌ی مذکور، متشکل از ۱۲ هسته پردازشی که باید هشت هسته‌ی آن با معماری Golden Cove و چهار هسته دیگر از نوع Goldmont باشند.

نتایج بنچمارک Intel Core i7-12700

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع guru3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده