نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۲

پشتیبانی کارت گرافیک‌ گیمینگ اینتل ARC از DX12 و ری تریسینگ

اینتل تأیید کرده که پردازنده‌های گرافیکی گیمینگ Intel ARC از DirectX 12 Ultimate و قابلیت‌هایی چون Variable Rate Shading، ری تریسینگ و Mesh Shading پشتیبانی خواهند کرد.

Intel ARC نام سری جدید محصولات اینتل در حوزه‌ی پردازنده‌های گرافیکی گیمینگ است که گفته می‌شود از سال ۲۰۲۲ وارد فاز عرضه شده و رسماً آغازگر رقابت با سری NVIDIA GeForce و AMD Radeon خواهد بود. حالا اینتل جزئیات جدیدی از قابلیت‌های محصولات جدید خود را منتشر کرده که شامل Variable Rate Shading، ری تریسینگ، Mesh Shading و امکان اورکلاک با ابزار OC که در رابط کاربری اینتل تعبیه شده، می‌شوند.

درواقع تأیید پشتیبانی پردازنده‌های گرافیکی ARC از DirectX 12 Ultimate به‌معنی امکان بهره‌مندی از تکنولوژی سخت‌افزاری رهگیری پرتو (ری تریسینگ) ازطریق DirectX Ray Tracing خواهد بود. همچنین API وولکان (Vulkan) نیز از زمان عرضه محصولات سری Intel Arc از فناوری ری تریسینگ پشتیبانی خواهد کرد.

راجر چندلر، معاون اینتل و مدیرکل محصولات گرافیکی و خدمات مشتریان این شرکت در توضیحات خود از این موضوع می‌گوید:

«درحالی که هسته‌های Xᵉ ظرفیت مورد نیاز برای این محاسبات را فراهم می‌کنند، این توانایی با واحدهای رندر عملکرد ثابت تلفیق شده تا داده‌های گرافیکی سه‌بعدی مورد نظر تولید شوند. هریک از این واحدهای رندرینگ شامل چهار هسته‌ی Xᵉ درکنار چهار واحد ری تریسینگ است که به‌طور کامل از استناداردهای DirectX Ray Tracing و Vulkan Ray Tracing پشتیبانی می‌کنند. این واحدها همچنین به اضافه کردن سمپل‌ها، بک‌اند پیکسل‌ها، شاخصه‌های هندسی و مسیرهای تصادفی سازی که همگی برای DirectX 12 Ultimate طراحی شدند، خواهند پرداخت.»

پردازنده های گرافیکی اینتل آرک

چندلر در ادامه اضافه می‌کند که:

«در سه سال گذشته، با مهندسی طراحی DirectX 12 Ultimate همکاری نزدیکی با مایکروسافت داشتیم و با محصولات گرافیکی Intel ARC نیز علاوه‌بر پشتیبانی از ری تریسینگ ازطریق DXR، می‌توانیم با بهره‌گیری از قابلیت‌هایی مانند Variable Rate Shading به ارتقاء عملکرد و فراهم کردن نرخ ۲ متغیره‌ی سایه‌زنی و مش شیدینگ با جزئیات بیشتر بپردازیم.»

اینتل در متنی که با هدف معرفی برند Intel ARC برای محصولات جدید خود منتشر کرده بود، به استفاده از یک مکانیزم مبتنی بر هوش مصنوعیِ فرایند سوپرسمپلینگ نیز اشاره کرده که می‌تواند رقیب مستقیمی برای NVIDIA DLSS و AMD FSR باشد. اینتل اعلام کرده اولین محصولاتی که برپایه‌ی سیلیکون‌های Alchemist عرضه می‌شوند، تا سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۲ در دسترس قرار خواهند گرفت. ضمن اینکه مشخصات تکمیلی این پردازنده‌ها نیز در طول سال جاری به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران بپردازید.


منبع tweaktown
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده