نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۲

گزارش انویدیا از رکورد فروش سه ماه اخیر شرکت با افزایش چشمگیر درآمد گیمینگ

انویدیا در گزارش اخیر خود از عملکرد سه‌ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۲ این شرکت به فروش ۶.۵ میلیارد دلاری محصولات خود پرداخته که رکورد جدیدی برای این شرکت محسوب می‌شود.

براساس گزارش رسمی انویدیا، این شرکت در دوره سه‌ماهه اخیر خود جمعاً ۶.۵ میلیارد دلار فروش ناخالص را به ثبت رسانده که ۱۵ درصد بیشتر از دوره‌ی قبل و ۶۸ درصد بالاتر از موعد مشابه سال گذشته است. این رقم رکورد جدیدی را در تاریخ عملکرد این شرکت آمریکایی ثبت کرده و ۲.۳۷ میلیارد دلار سود خالص را برای آن‌ها به همراه داشته است. انویدیا این دستاورد را تا حد زیادی مدیون جا‌به‌جا شدن رکوردهای جدید در حوزه‌ی گیمینگ محصولات این شرکت است.

وقتی که این اعداد و ارقام را با دوره سه‌ماهه مشابه سال گذشته مقایسه می‌کنیم، خواهیم دید که نزدیک به ۳ میلیارد دلار از این مبلغ از بخش گیمینگ محصولات این شرکت حاصل شده که یک رشد ۸۵ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. این شرایط بیشتر به‌دلیل متعادل‌تر شدن هزینه‌های تولید و وضعیت دسترسی به کارت‌های گرافیک سری RTX در مقایسه با سال گذشته محقق شده است. سایر محصولات این شرکت از قبیل تجهیزات دیتاسنترها و پردازنده‌های حرفه‌ای تولید محتوای گرافیکی نیز در بهترین وضعیت خود در سال‌های گذشته قرار دارند.

بخش محصولات «OEM و سایر» شرکت انویدیا که شامل پردازنده‌های گرافیکی و سایر تجهیزاتی است که برای دیگر شرکت‌ها تولید می‌شوند نیز در مقایسه با سال‌های گذشته بیشترین رشد را در نرخ فروش خود تجربه می‌کنند. این شرایط برای محصولات زیرمجموعه CPM Corporation نیز برقرار است؛ این بخش از محصولات انویدیا به پردازنده‌ها و تجهیزات مرتبط با استخراج رمزارزها مربوط می‌شوند. کارت‌های گرافیک ماینینگ و سایر تجهیزات مربوطه، نیمی از فروش ۴۰۹ میلیون دلاری بخش «OEM و سایر» را تشکیل می‌دهند. انویدیا انتظار دارد این میزان را تا دو برابر افزایش دهد. باوجود آمارهای مثبتی که از وضعیت فروش محصولات انویدیا به گوش می‌رسد، ارزش سهام این شرکت در مقایسه با زمان ارائه گزارش مالی سه‌ماهه قبل، یک کاهش نسبی را نشان می‌دهد.

لوگوی انویدیا روی ساختمال این شرکت

براساس جدیدترین آماری که از بازار فروش کارت‌ها گرافیک انویدیا و AMD منتشر شده، کارت‌ گرافیک‌های سری RTX 3000 یک بار دیگر با یک کاهش ۶ درصدی در قیمت‌ها مواجه شده و بیش‌ازپیش به ارزش واقعی خود نزدیک می‌شوند. این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که در تیم سرخ دقیقاً عکس این شرایط برقرار است. کارت‌ها گرافیک سری Radeon RX 6000 شرکت AMD از اوایل ماه می تا ۴ ژوئیه روند کاهش به خود گرفته بود اما رفته رفته دوباره به سمت بالا پیش می‌روند. در مورد وضعیت دسترسی به کارت‌ها گرافیک RTX 3000 نیز شرایط تقریباً باثبات باقی مانده است. RTX 3060 Ti و RTX 3070 Ti همچنان کمیاب‌ترین پیشنهاد‌ها انویدیا در بازار به شمار می‌روند.

دیگر آمارها به فروش یازده برابری کارت‌های گرافیک جدید انویدیا در مقایسه با محصولات AMD اشاره دارند. درواقع انویدیا به ازای فروش هر یک پردازنده‌ گرافیکی سری Radeon RX 6000، یازده محصول از سری GeForce RTX 3000 را به فروش رسانده است.

در ادامه می‌توانید جدول درآمدهای مربوط‌به قسمت‌های مختلف محصولات انویدیا را در دوره‌های سه‌ماهه مشاهده کنید. مبالغ درج شده، برحسب میلیون دلار هستند.

آمار فروش محصولات انویدیا سه ماهه دوم 2022

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع guru3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده