نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۸

افشای فایل‌های محرمانه و سورس کدهای اینتل و AMD بعد از نفوذ به سایت Gigabyte

مدتی پیش وبسایت Gigabyte مورد حمله‌ی یک ویروس باج‌افزاری از گروه RansomEXX قرار گرفته و ۱۱۲ گیگابایت از داده‌های داخلی این شرکت به سرقت رفت. حالا به‌نظر می‌رسد که هکرها این اطلاعات را در اینترنت منتشر کردند.

براساس گزارش خبرگزاری CyberNews، هکرهای وبسایت رسمی Gigabyte اقدام به افشای اطلاعات به سرقت رفته در حمله‌ی باج افزاری هفته‌ی گذشته کردند. براین اساس گفته می‌شود ۷ گیگابابیت از فایل‌های Gigabyte، سورس کدهای اینتل و اسناد AMD در میان اطلاعاتی که منتشر شده وجود دارد.

ظاهراً این فایل‌ها ابتدا در وبسایت RansomEXX قرارگرفته و بعد از اینکه Gigabyte از پرداخت باج خودداری کرده، هکرها این فایل‌ها را ازطریق انجمن‌های خود در دسترس عموم گذاشتند. یکی از سورس‌های متعلق به شرکت اینتل، به اپلیکیشن Intel Manageability Commander مربوط می‌شود که حالا درکنار اطلاعات حساس و محرمانه‌ی AMD در اختیار عموم قرار گرفته‌اند.

اما بخش زیادی از داده‌های مربوط‌به شرکت Gigabyte در دیتاست‌ منتشر شده قرار ندارد که نشان می‌دهد کار هکرها هنوز با این شرکت تمام نشده است. درواقع فعلاً بخش کوچکی از این ۱۱۲ گیگابایت در اینترنت فاش شده که تا به اینجای کار ظاهراً اطلاعات شخصی مصرف‌کنندگان محصولات Gigabyte در میان آن‌ها قرار ندارد.

اطلاعات عرضه شده توسط باند RansomExx از شرکت گیگابایت

همان‌طور که اشاره شد، گروه باج‌افزار مسئول حمله، RansomExx است که ادعا می‌کند که حداقل ۱۱۲ گیگابایت داده دارد که شامل ارتباطات محرمانه با اینتل، AMD و Megatrends آمریکایی و همچنین اسنادی است که تحت NDA قرار دارد. این گروه تهدید می‌کند که همه چیز را علنی خواهد کرد مگر اینکه گیگابایت مایل به پرداخت هزینه باشد. این نخستین باری نیست که چنین اقدامی از سوی گروه RansomExx انجام می‌گیرد؛ این باند که قبل از سال ۲۰۱۸ با نام Defray فعالیت می‌کرد، سابقه حمله به چند شرکت‌های تایوانی از جمله Garmin را دارد. ایسر (Acer)، AdvanTech و سیستم رزرو واکسیناسیون کووید 19 نیز از نهادهای دیگری است که تحت حملات این گروه هکری قرار گرفته است. 

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید. 


منبع guru3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده