نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۲

CGI بودن تمامی نطق اصلی کنفرانس انویدیا در GTC 2021

انویدیا فاش کرده که هیچ یک از چیزهایی که در ویدیوی نطق اصلی جنسن هانگ در کنفرانس GTC 2021 دیده شد، واقعی نبوده و این ویدیو تماماً با استفاده از تکنیک‌های CGI ساخته شده بود.

انویدیا پیش از برگزاری نطق اصلی جنسن هانگ در کنفرانس GTC 2021 بارها به وجود ایستر اگ‌های متعدد در ویدیوی مذکور اشاره کرده بود و حالا ازطریق یک پست ویژه در وبسایت رسمی خود فاش کرده که کل این ویدیو یک ایستر اگ بزرگ بوده است. اما اگر این سؤال برای شما هم به‌وجود آمده که چطور چنین چیزی ممکن است، باید خیلی خلاصه وار گفت که این ویدیو در کمال تعجب اصلاً واقعی نبود. بله، ظاهراً کل ویدیوی سخنرانی جنسن در آشپزخانه‌ی خانه خود با استفاده از تکنیک‌های گرافیکی CGI ساخته شده بود و حتی خود جنسن نیز در آن واقعی نبود.

باید اعتراف کنیم که هیچ کدام از ما حتی یک لحظه هم تصور این را نمی‌کردیم که سخنرانی مدیرعامل انویدیا چیزی فراتر از تصاویر رندر شده‌ی CGI نبوده است. این درحالی است که گفته شده هیچ یک از آیتم‌های موجود در این کلیپ واقعی نبوده و تماماً با یک ساخته‌ی شبیه‌سازی شده‌ی کامپیوتری مواجه بودیم. هدف انویدیا از این کار نشان دادن عملکرد فوق‌العاده‌ی پلتفرم Omniverse آن‌ها بوده و در عین تحسین عملکرد بی‌نقص آن باید گفت که میزان پیشرفت تکنولوژی گاهی اوقات کمی ترسناک به‌نظر می‌رسد.

شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر، مجدداً به ویدیوی سخنرانی جنسن در GTC 2021 دسترسی داشته باشید.

تماشای ویدیو در یوتیوب

آشپزخانه CGI جنسن مدیرعامل انویدیا

انویدیا در ویدیوی جداگانه‌ای که ازطریق کانال رسمی این شرکت در یوتیوب منتشر شده، چگونگی انجام این کار را برای عموم مخاطبان توضیح داده است. باید گفت که از میان همه‌ی ایستر اگ‌‌هایی که انویدیا معمولاً در رویدادهای مختلف قرار می‌دهد، این مورد بیش از سایرین ما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. ضمن اینکه جالب است بدانیم آیا اصلاً کسی متوجه این موضوع شده است یا خیر.

انویدیا سال گذشته و تنها چند روز قبل از برگزاری GTC 2020 نیز تیزر جدید را با عنوان «جنسن چه چیزی را می‌پزد؟» منتشر کرده و هانگ را درحالی که یک تراشه NVIDIA HGX برپایه پردازنده گرافیکی Ampere GA100 را از فر آشپزخانه خود خارج می‌کرد، نشان می‌داد.

شما هم در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع eteknix
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده