نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۷

فروش چشمگیر کارت گرافیک RTX 3000 در مقایسه با Radeon RX 6000

استیم در گزارش ماهانه خود از جزئیات فروش محصولات مختلف سخت‌افزاری، به آمار فروش کارت‌های گرافیک انویدیا و AMD و اختلاف فاحشی که در میان آن‌ها دیده می‌شود پرداخته است.

جدیدترین گزارش Steam Hardware Survey از عملکرد به مراتب بهتر محصولات انویدیا نسبت به AMD در بازار فروش حکایت دارد. مقایسه‌ی جالبی که میان حجم فروش کارت‌های گرافیک جدید تیم سبز و سرخ صورت گرفته، نشان می‌دهد انویدیا به ازای فروش هر یک پردازنده‌ گرافیکی سری Radeon RX 6000، یازده محصول از سری GeForce RTX 3000 را به فروش رسانده است. درواقع محصولات انویدیا در نسل جدید ۱۱ برابر رقیب خود فروش کرده است.

براساس نتایج اعلام شده، کارت گرافیک GeForce RTX 3070 پرفروش‌ترین محصول تیم سبز بوده و در حال حاضر توسط ۱.۵۲ درصد کاربران استیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. RTX 3080 با ۰.۸۸ درصد و RTX 3060 با ۰.۶۴ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند. کارت‌های گرافیک RTX 3060 Ti و RTX 3090 نیز با ۰.۴۲ و ۰.۳۸ درصد کمترین سهم را به خود اختصاص دادند. در مجموع ۳.۸۸ درصد از کاربران استیم از کارت‌های گرافیک GeForce RTX 3000 استفاده می‌کنند.

آمار استیم از فروش انویدیا و AMD

در سمت مقابل AMD بهترین عملکرد خود را با کارت گرافیک Radeon RX 6700 XT تجربه می‌کند. این کارت ۰.۱۲ درصد کل پردازنده‌های گرافیکی مورد استفاده کاربران استیم را به خود اختصاص داده و بعد از آن نیز RX 6800 XT با ۰.۱ درصد دوم است. بعد از این دو مدل RX 6900 XT با ۰.۰۸ درصد و نهایتا RX 6800 با ۰.۰۵ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند. در مجموع ۰.۳۵ درصد کاربران استیم از کارت‌های گرافیک Radeon RX 6000 استفاده می‌کنند. یعنی کل کارت‌های گرافیک سری 6000 شرکت AMD حتی به آمار RTX 3090 نیز نمی‌رسند. همان‌طور که گفته شد انویدیا در این نسل ۱۱ برابر AMD کارت گرافیک فروخته که آمار خیره کننده‌ای به‌نظر می‌رسد.

در جدول رده‌بندی کلی کارت‌های گرافیکی که بیشترین کاربر را به خود اختصاص دادند، GTX 1060 همچنان صدرنشین است. تقریباً ۷.۹۵ درصد کاربران استیم از GTX 1060 استفاده می‌کنند. تمام کارت‌های گرافیکی که در ۱۰ رده اول قرار می‌گیرند، محصولات انویدیا هستند و به‌نظر می‌رسد که تیم سبز وضعیت بسیار خوبی را تجربه می‌کند.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع guru3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده