نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۵

کارت گرافیک‌ های کمیاب ASUS GUNDAM از دستگاه‌های ماینینگ ویتنام سردرآوردند

کارت گرافیک‌های محدود و بسیار کمیاب ASUS GUNDAM در فروشگاه‌های کشور ویتنام در قالب تجهیزات استخراج رمزارزها به فروش می‌رسند.

آخرین بازمانده‌ کارت گرافیک‌های غیر LHR جی فورس RTX 3080 در قالب سیستم‌های پیش ساخته‌ی ماینینگ در ویتنام به فروش می‌رسند. تصاویری که از فروشگاه‌های سخت‌افزاری کشور ویتنام منتشر شده، مدل‌های limited edition و بسیار کمیاب ASUS GUNDAM را در تعداد بالا نشان می‌دهد. این درحالی است که بعد از معرفی سری پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA Lite Hash Rate یا همان LHR که استخراج رمزارزها را با محدودیت مواجه می‌کردند، انتظار می‌رفت که مدل‌های غیر LHR با کمبود عرضه و افزایش قیمت مواجه شوند.

این اتفاق موجب شده تا برخی فروشگاه‌های کشور ویتنام اقدام به جمع آوری سیستم‌های مخصوص استخراج ارزهای دیجیتالی، مبتنی بر کارت گرافیک‌های رده بالا و غیر LHR انویدیا کنند. اما چیزی که این خبر را شایسته‌ی توجه بیشتر می‌کند، استفاده از کارت گرافیک‌های بسیار کمیاب و گران‌قیمت ASUS GUNDAM در این دستگاه‌ها است. طراحی ظاهری این گرافیک‌ها از انیمه‌های ژاپنی الهام گرفته و به‌دلیل تولید و عرضه محدود، پیدا کردن آن‌ها در تمام نقاط جهان تقریباً غیرممکن شده بود. البته تعدادی از کارت گرافیک‌های RTX 3080 ROG STRIX GUNDAM ازطریق eBay با قیمت‌های بالای ۲۳۰۰ دلار به فروش می‌رسند.

کارت گرافیک های RTX 3080 ROG STRIX GUNDAM در ویتنام

درحالی که شاهد هدر رفتن این محصولات پرمیوم گیمینگ در دستگاه‌های ماینینگ هستیم، سؤالی که در ذهن ایجاد می‌شود این است که اصلاً چرا باید چنین محصولاتی در این تعداد در اختیار این فروشگاه‌ها قرار گرفته باشد.

خوشبختانه با عرضه‌ی کارت گرافیک‌های سری LHR، انتظار می‌رود در آینده خیلی کمتر شاهد انتشار چنین تصاویری باشیم. سودآوری پایین پردازنده‌های LHR در کاربری ماینینگ درکنار عرضه‌ی بیشتر این محصولات به بازار می‌تواند موجب بالاگرفتن رقابت برای دسترسی به مدل‌های غیر LHR بین ماینرها شود. حداقل گیمرها می‌توانند با خیال راحت‌تری از این رقابت فاصله بگیرند.

استفاده از کارت گرافیک های RTX 3080 ROG STRIX GUNDAM برای ماینینگ

براساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت انویدیا سعی دارد تا با کاهش نرخ تولید کارت گرافیک‌ پرطرفدار RTX 2060، توجه خود را روی افزایش تولید کارت‌های گرافیک سری RTX 30 متمرکز کند. البته وضعیت تولید تراشه‌های الکترونیکی در صنعت سخت‌افزار همچنان با محدودیت مواجه بوده و حتی حافظه‌های GDDR6 نیز اخیراً به عامل محدودکننده‌ی نرخ تأمین این کالاها تبدیل شده است. بنابراین باتوجه به اینکه فعلاً تأمین اکثر اجزای سازنده این محصولات با مشکل مواجه شده، تک تک اجزای تشکیل‌دهنده پردازنده‌های گرافیکی RTX 2060 ممکن است موجب کاهش ظرفیت تولید مدل‌های سری RTX 30 شده باشد. بنابراین منطق حکم می‌کند که در چنین شرایطی بیشتر روی محصولات نسل جدید تمرکز کرده و برای این کار از هر تلاشی فروگذار نکنید. 

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده