نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۹

کارت گرافیک AMD Radeon RX 6600 XT در تصاویر فاش شده

تصویری از طراحی کارت گرافیک جدید AMD Radeon RX 6600 XT در اینترنت فاش شده که طراحی تک فنِ سیستم خنک‌کننده آن را نشان می‌دهد.

تصویر رندری که از کارت گرافیک ادعا شده‌ی AMD Radeon RX 6600 XT منتشر شده، تا حد زیادی قطعی به نظر می‌رسد. درواقع این عکس شباهت زیادی به چیزی که AMD در CES 2021 نمایش داد، دارد. AMD در این رویداد وعده داده بود که کارت گرافیک‌های جدیدی را برای دسکتاپ و دستگاه‌های موبایل معرفی کند که شامل مدل‌های جفت فن و تک فن در سطوح عملکرد مختلف می‌شوند. بعدها مشخص شد که مدل مبتنی بر طراحی فن دوگانه، درواقع Radeon RX 6700 XT است که براساس پردازنده گرافیکی Navi 22 در ماه مارس به بازار عرضه شد. با اینحال، مدل تک فن، هنوز معرفی نشده است.

AMD از زمان برگزاری رویداد CES 2021، کارت گرافیک‌های Navi 23 متعددی را با طراحی فن سه‌گانه روانه بازار کرده که شامل Radeon RX 6600M، Radeon Pro W6600 و Radeon Pro W6600M می‌شوند. ولی همان‌طور که گفته شد، درحالی به میانه‌ی سال ۲۰۲۱ می‌رسیم که وعده‌ی این شرکت برای معرفی مدل تک فن، هنوز محقق نشده است.

تصویر فاش شده از کارت گرافیک AMD Radeon RX 6600 XT

حالا این تصویر جدید، یک کارت گرافیک کوچک با یک فن خنک‌کننده را نشان می‌دهد که احتمالاً به دستگاه‌هایی با فرم فاکتور Mini-ITX با کانکتور برق ۸ پین اختصاص داشته باشد. رنگ بندی ظاهر این کارت نیز مشابه سایر مدل‌های RDNA2 همان ترکیب سیاه و نقره‌ای با رگه‌هایی از رنگ قرمز را دارد.

البته کانکتور ۸ پین این مدل به وضوح در این عکس قابل مشاهده نیست اما در تصویر اصلاح شده‌ای که در ادامه ملاحظه می‌کنید، می‌توان این موضوع را تشخیص داد.

طراحی هشت پین کارت گرافیک AMD Radeon RX 6600 XT

کارت گرافیک‌های AMD Radeon RX 6600 XT و مدل غیر XT هردو از یک پردازنده گرافیکی Navi 23 برخوردار هستند و تا ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 را خواهند داشت. نسخه RX6600 XT باید به ۲۰۴۸ پردازنده جریانی مجهز شده باشد و RX 6600 مشابه نسخه موبایل، با ۱۷۹۲ هسته عرضه شود. نسخه موبایل و گیمینگ این کارت نیز تا قبلاً تست شده اما اطلاعات زیادی از نسخه دسکتاپ آن در دسترس نیست. چیزی که از آن انتظار می‌رود، بازدهی بالای انرژی و سرعت کلاک بالاتر آن نسبت به سایر پردازنده‌های گرافیکی Navi2X است.

باوجود اینکه منبع انتشار این تصویر، از آن به‌عنوان تصویر مطبوعاتی RX 6600 XT یاد کرده، هنوز نمی‌توان به‌طور قطعی در اینباره اظهارنظر کرد. اما تمام مشخصاتی که در اینجا گفته شده، براساس اطلاعاتی است که تاکنون از سایت‌هایی مانند EEC فاش شده است.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده