نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۹

لپتاپ ASUS TUF Dash F15 با گرافیک RTX 3050 دیده شد

لپ تاپ گیمینگ ASUS TUF Dash F15 با کارت گرافیک عرضه نشده‌ی GeForce RTX 3050 قبل از معرفی رسمی در فهرست فروش آمازون دیده شد.

وبسایت رسمی ایسوز، قبلی از معرفی لپ‌تاپ ASUS TUF Dash F15 با کارت گرافیک عرضه نشده‌ی GeForce RTX 3050 تصویری از آن را منتشر کرده است. انویدیا هنوز کارت گرافیک RTX 3050 را به‌صورت رسمی معرفی نکرده و همچنان مشخص نیست که چه زمانی این کار را خواهد کرد. اما احتمال می‌رود که این کار با عرضه پردازنده‌های Tiger Lake-H45 اینتل در یک بازه زمانی برنامه‌ریزی شده باشد. اینتل پیش از این تأیید کرده که طی سه ماه آینده از CPUهای جدید خود رونمایی خواهد کرد.

براساس اطلاعات منتشر شده، لپ‌تاپ گیمینگ ASUS TUF Dash F15 از نسخه ۳۵ وات پردازنده مرکزی Tiger Lake به‌جای مدل ۴۵ واتی استفاده خواهد کرد. این مدل به ۴ هسته پردازشی محدود شده و لپ‌تاپ TUF Dash F15 نیز به‌طور ویژه برای استفاده از این CPU طراحی شده است. اینتل پردازنده‌های سری H35 را به‌عنوان پردازنده‌های مختص دستگاه‌های گیمینگ قابل حمل معرفی کرده و به‌نوعی بین وزن و ضخامت پایین لپ‌تاپ‌ها و عملکرد گیمینگ رده بالای آن‌ها توازن برقرار کرده است. این لپ‌تاپ که ظاهر آن شباهت زیادی به نسل گذشته‌ی ROG G15 و سری M15 دارد، دقیقاً برای استفاده از این سری پردازنده‌ها ساخته شده است.

لپتاپ ایسوز TUF Dash F15

در حال حاضر فقط می‌دانیم که کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3050 از ۲۰۴۸ هسته CUDA و یک پردازنده گرافیکی GA107 استفاده خواهد کرد. این پردازنده تاکنون در هیچ یک از محصولات انویدیا مورد استفاده قرار نگرفته و نمی‌توان درباره عملکرد آن اظهارنظر کرد. ۴ گیگابایت حافظه GDDR6 و یک رابط ۱۲۸ بیت که استفاده از این کارت را برای تجربه محتوای گیمینگ در رزولوشن 1080p مناسب می‌سازد، از دیگر اطلاعاتی است که درباره RTX 3050 در دست داریم. استفاده از این کارت گرافیک برای تجربه روان بازی‌های آنلاین چندنفره می‌تواند انتخاب کاملاً مناسبی باشد.

ایسوز هنوز قیمت لپ‌تاپ TUF Dash یا کارت گرافیک RTX 3050 را مشخص نکرده است. اما نسخه رده بالاتر این لپ‌تاپ که از یک پردازنده i7-11370H و کارت گرافیک RTX 3060 استفاده می‌کند، ۱۵۰۰ یورو معادل ۱۸۱۰ دلار قیمت گذاری شده است.

شما می‌توانید مشخصات فنی لپ‌تاپ ASUS TUF Gaming Dash F15 FX516PC-HN002T را در ادامه ملاحظه کنید:

  • پردازنده نسل یازدهمی Intel Core i5-11300H
  • کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3050 4GB GDRR6
  • ۸ گیکابایت حافظه رم DDR4-3200 و ۵۱۲ گیگابایت درایو PCIE SSD
  • پورت‌های فوق سریع Thunderbolt 4 و فناوری ارتباطی Intel Wi-Fi 6 (802.11ax)
  • نمایشگر Full HD ۱۴۴ هرتز با طراحی جدید و حاشیه‌های ظریف و جذاب
  • ضخامت پایین ۱۹.۹ میلی متری، بسیار سبک و قبل حمل
  • سیستم صدا و مکانیزم خنک کنندگی تقویت شده و درکنار عمر باتری مناسب و امکان شارژ باتری ازطریق پورت USB Type-C
  • مناسب برای علاقه‌مندان به یک لپ‌تاپ گیمینگ زیبا و قدرتمند برای مصارف گیمینگ، استریمینگ و کاربری روزانه

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران مطرح کنید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده