نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۶

تیزر جدید اینتل برای پردازنده‌ های گرافیکی Xe-HPG

ویدیوی جدیدی که ازطریق حساب رسمی اینتل گرافیک در توییتر منتشر شده، به پردازنده‌های گرافیکی جدید این شرکت مبتنی بر سبک معماری Xe-HPG اشاره دارد.

اینتل بعد از عرضه‌ی رسمی اولین بخش از پردازنده‌های گرافیکی خود مبتنی بر سبک معماری Xe-LP، حالا نوبت به دومین بخش از خانواده‌ی پردازنده‌های متمرکز بر مصارف کاربران، یعنی Xe-HPG رسیده تا آماده‌ی ورود به بازار شوند. این شرکت به‌تازگی ویدیوی کوتاهی را در ارتباط با این موضوع منتشر کرده که به معرفی معماری محصولات جدید آن‌ها اختصاص دارد.

دانلود از آپارات

این ویدیوی تبلیغاتی کوتاه و ۳۰ ثانیه‌ای، نحوه‌ی طراحی پردازنده‌های گرافیکی Xe-HPG را روی سبک معماری فعلی Xe-LP این شرکت نشان می‌دهد. درحالی که در این تیزر اشاره‌ای به جزئیات فنی این محصولات نشده است، جا دارد به این نکته توجه کنیم که در این ویدیو، ۵ لایه از بلوک‌های مکعبی را ملاحظه می‌کنیم که روی چیپ Xe-HPG سوار می‌شوند. با فرض اینکه اینتل از این طراح گرافیکی منظور خاصی را در ذهن ندارد، باید گفت که طراحی ۵ لایه‌ی یک GPU می‌تواند خنک کردن آن را بسیار دشوار کند. البته ممکن است این بلوک‌ها نشان‌دهنده تعداد واحدهای اجرایی (Execution Units) یا جنبه‌ی دیگری از معماری این پردازنده گرافیکی باشند.

درنهایت این ویدیو علاوه‌براین یک متن باینری (دودویی) را برای درگیر کردن بیشتر طرفداران نمایش داده که درحال حاضر معلوم نیست این کدها چه مفهومی دارند اما به احتمال زیاد خیلی زود معنی و مفهوم آن مشخص خواهد شد. در ادامه می‌توانید این اعداد را ملاحظه کنید.

  • 00100011
  • 10100000
  • 11101101
  • 11010000

احتمالاً بعد از این شاهد انتشار تیزرهای بیشتر در ارتباط با معماری جدید Xe-HPG خواهیم بود. اینتل دقیقاً مشخص نکرده که چه مسیری را تا عرضه رسمی پردازنده‌های مبتنی بر سبک Xe-HPG در پیش خواهیم داشت، اما این شرکت پیش از این اعلام کرده که باید انتظار عرضه آن‌ها را در سال ۲۰۲۱ داشته باشیم. اخیراً اطلاعات جدیدی که ازطریق رمزگشایی از یک پیغام توییتری منتشر شده که به مشخصات احتمالی ۶ عضو خانواده پردازنده‌های گرافیکی اینتل از سری Xe HPG اشاره دارد.

گیمرها و علاقه‌مندان به سیستم‌های قدرتمند کامپیوتری مشتاقانه منتظر ارائه یک رقیب قابل اتکا از سوی اینتل برای رقابت در بازار پردازنده‌های گرافیکی هستند. در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع anandtech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده