نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۷

پردازنده جدید Core i9-11900K حدود ۱۱ درصد سریع ‌تر از نسل قبل

Intel Core i9-11900K، پرچم‌دار جدید اینتل از سری پردازنده‌های Rocket Lake-S حدود ۱۱ درصد سریع‌تر نماینده نسل قبل، یعنی Core i9-10900K عمل می‌کند.

حالا اطلاعات بیشتری از عملکرد پردازنده جدید Rocket Lake-S اینتل به‌دست ما رسیده که میزان پیشرفت Intel Core i9-11900K را در کاربری گیمینگ با رزولوشن 1080p نشان می‌دهد. اینتل در تصاویر جدیدی که از نتایج بنچمارک Core i9-11900K در چهار بازی مختلف منتشر کرده، عملکرد پرچم‌دار جدید خود را در زمان اجرای Total War: Three Kingdoms ،Gears 5 ،Grid 2019 و Microsoft Flight Simulator نمایش می‌دهد. تمامی این بازی‌ها در زمان تست با حداکثر تنظیمات گرافیکی و رزولوشن 1080p اجرا می‌شوند.

Core i9-11900K به ترتیب در این چهار بازی ۱۳٪، ۹٪، ۸٪ و ۱۴٪ سریع‌تر از Core i9-10900 ظاهر می‌شود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که پرچم‌دار جدید اینتل حدوداً ۱۱ درصد سریع‌تر از نسل قبلی خود عمل می‌کند.

اولین نتایج بنچمارک Core i9-11900K

قویترین مدل پردازنده‌های نسل جدید یعنی Core i9-11900K برخلاف پرچم‌دار نسل قبلی یعنی Core i9-10900K که ۱۰ هسته‌ی فیزیکی داشت شامل ۸ هسته پردازشی و ۱۶ رشته است که با استفاده از تکنولوژی Turbo Boost 3.0 حداکثر ۵.۲ گیگاهرتز توان پردازشی را ارائه کرده و توان توربوی تمامی هسته‌های آن به ۴.۷ گیگاهرتز می‌رسد. بنابراین حداقل قرار نیست در پردازش‌های چندرشته‌ایِ سنگین بتواند پرچم‌دار نسل قبلی را با فاصله‌ی محسوسی شکست دهد، بلکه برتریِ آن بیشتر در پردازش‌های تک رشته‌ای (همان Single Thread) و بازی‌ها خواهد بود.

ارائه‌ی این عملکرد مستلزم ۱۲۵ وات برق مصرفی است. ضمن اینکه تراشه Z590 حالا تکنولوژی PCIe 4.0 را ارائه می‌کند که این اتفاق برای اولین‌بار در محصولات اینتل مشاهده می‌شود. بنابراین، پرچم‌دار جدید این شرکت حالا بعد از دو سال می‌تواند در این زمینه با رقیب مستقیم خود یعنی AMD رقابت کند.

همه پردازنده های راک لیک اس اینتل

در تصویر بالا فهرست کاملی از تمامی محصولات نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل را ملاحظه می‌کنید که مبتنی بر چیپ‌های Rocket Lake-S عرضه می‌شوند. پردازنده‌های نسل یازدهم با اسم رمز راکت‌ لیک به‌زودی و در نیمه‌ی دومِ ماه مارس ۲۰۲۱ (اواخر اسفند ۹۹ تا اوایل فروردین ۱۴۰۰)، با معماری جدید و راندمان بهبود یافته به بازار پردازنده‌های پی‌سی عرضه خواهند شد.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع tweaktown
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده