نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۰

اولین نتایج بنچمارک RTX 3060؛ برتری ۱۹ درصدی در برابر RTX 2060

انویدیا به‌زودی کارت گرافیک GeForce RTX 3060، گزینه اقتصادی و مورد انتظار کاربران را به بازار عرضه می‌کند و حالا اولین نتایج بنچمارک این کارت فاش شده است.

نتایج بنچمارک کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3060 در نرم‌افزار Ashes of the Singularity یا AotS نشان می‌دهد که این پردازنده با دستیابی به امتیاز ۶۸۰۰، بهترین عملکرد خود را با رزولوشن 1080p و نرخ فریم ۶۹.۹ در تنظیمات Crazy به ثبت رسانده است.

هردو تست توسط یک کاربر انجام شده که این GPU را درکنار یک پردازنده Core i7-8700K قرار داده است. همان‌طور که اشاره شد امتیاز میانگین تست‌ها ۶۷۰۰ گزارش شده و در تست دوم امتیاز ۶۶۰۰ و نرخ فریم 67FPS به ثبت رسیده است. اگر این ارقام را با نتایج بنچمارک GeForce RTX 2060 مقایسه کنیم، می‌توان گفت که RTX 3060 حدود ۱۹ درصد سریع‌تر از نسل قبل عمل می‌کند. ضمن اینکه این کارت نزدیک به ۹ درصد بهتر از RTX 2070 عمل کرده است.

تست بنچمارک RTX 3060

کارت گرافیک RTX 3060 براساس پردازنده GA106 طراحی شده و از ۳۵۸۴ هسته CUDA برخوردار است. ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6 این کارت روی یک رابط ۱۹۲ بیتی قرار گرفته و توان مصرفی آن به ۱۷۰ وات می‌رسد. کارت گرافیک GeForce RTX 3060 نیز مانند سایر نسخه‌های سری GeForce RTX 30 از ویژگی Resizable BAR که در پاسخ به تکنولوژی Smart Access Memory از شرکت AMD طراحی شده، روی مادربوردهای منطبق بر این قابلیت برخوردار خواهد بود. قابلیت پیشرفته PCI Express نیز امکان دسترسی به فریم بافرهای پردازنده گرافیکی برای CPU را فراهم می‌کند. این قابلیت منجر به بهبود عملکرد بسیاری از بازی‌های سنگین می‌شود.

اخیراً گزارش‌ها متعددی از خرید گسترده‌ی کارت گرافیک‌های جدید سری RTX به منظور استخراج رمز ارزها به گوش می‌رسد. موضوعی که بسیاری از علاقه‌مندان به خرید مدل‌های ارزان‌قیمت‌تری مانند RTX 3060 را نگران کمبود عرضه در بازار و در نتیجه افزایش بی رویه‌ی قیمت‌های آن کرده است. در حال حاضر قیمت پیشنهادی برای کارت گرافیک GeForce RTX 3060 12 GB نیز ۳۲۹ دلار تعیین شده است. البته انویدیا هم برای منصرف کردن ماینرها از خرید کارت گرافیگ RTX 3060 قدرت آن را در زمان استفاده برای استخراج رمزارز تا میزان قابل‌توجه‌ای کاهش می‌دهد.

اولین تست بنچمارک Nvidia RTX 3060

از طرفی این شرکت یک پردازنده‌ی اختصاصی برای استخراج رمزارز (CMP) برای ماینرهای اتریوم به بازار معرفی کرده  که قادر به پردازش گرافیک کامپیوتری نیست و به‌جای آن بهترین عملکرد و کارایی را برای استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال به همراه دارد. انویدیا می‌گوید تولید این مدل پردازنده‌ها «روی عرضه‌ی کارت‌های گرافیک GeForce مخصوص گیمینگ آن‌ها به بازار تاثیر آن‌چنان زیادی نمی‌گذارد.»

شما هم می‌توانید نظرات خود در این خصوص را با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع guru3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده