نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۳

۲۲۰ کارت گرافیک GeForce RTX 3090 به ارزش ۳۴۰ هزار دلار به سرقت رفت

به گزارش شرکت MSI، چهل کارتن کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3090 به ارزش ۳۴۰ هزار دلار از یکی از کارخانه‌های این شرکت در چین به سرقت رفته است.

شاید این نخستین باری است که خبر سرقت یک محموله کارت گرافیک از شرکت تولید کننده آن منتشر می‌شود. براساس اعلام شرکت MSI، یک محموله شامل ۴۰ جعبه‌ی کارت گرافیک‌های GeForce RTX 3090 از کارخانه‌ای که در کشور چین واقع شده به سرقت رفته است. ظاهراً این میزان چیزی در حدود ۳۳۶.۵۰۰ دلار ارزش داشته است. MSI اعلام کرده که اقدامات مربوط‌به کشف و پیگیری اموال به سرقت رفته‌ی این شرکت در جریان بوده و حتی یک جایزه ۱۰۰ هزار یوانی معادل ۱۵.۰۰۰ دلار برای شخصی که اطلاعاتی از سارقان را در اختیار پلیس قرار دهد، در نظر گرفته شده است.

شاید این گزارش، نخستین مورد از سرقت کارت گرافیک از یک شرکت تولید کننده باشد؛ اما باید اذعان داشت که این قبیل اقدامات باتوجه به شرایط سختی که با همه گیری ویروس کرونا ایجاد شده، قابل انتظار خواهد بود. به‌ویژه با درنظرگرفتن ارزش مالی کارت گرافیک‌های RTX 3090 که پرچم‌دار پردازنده‌های گرافیکی انویدیا محسوب می‌شود. ضمناً باتوجه به کمبود عرضه این کارت گرافیک‌ها به بازار، تقاضا برای خرید آن‌ها نیز بسیار بالا بوده و می‌توان خیلی زود اجناس دزدیده شده را به پول تبدیل کرد.

تصویری از کارت گرافیک انویدیا RTX 3090

قیمت هریک از کارت گرافیک‌های 3090 شرکت MSI حدود ۲۲۵۰ دلار تخمین زده شده که این مدل را به گرانقیمت‌ترین کارت‌های موجود در بازار تبدیل می‌کند. باتوجه به کمبود عرضه این مدل به بازار، قیمت فروش آن در برخی پلتفرم‌های فروش مانند eBay به بیش از 3000 دلار نیز می‌رسد.

براساس پیامی که MSI و تیم روابط عمومی این شرکت منتشر کرده، منطقه‌ی دزدی این کارتن‌ها تحت نظارت دوربین‌های امنیتی بوده و خودروها و وسایل نقلیه‌ای که در این ناحیه رفت‌و‌آمد می‌کنند، مرتب بازرسی می‌شوند. این موارد موجب شده تا شایعه داخلی بودن این دزدی در رسانه‌ها مطرح شود. احتمالاً برخی از کارکنان داخلی این شرکت در فاش کردن محل نگه‌داری این کارت‌ها نقش داشته‌اند. حتی MSI به کارکنان خود اعلام کرده که در صورت معرفی کردن خود، مورد بخشودگی قرار خواهند گرفت.

با محاسبه‌ی تعداد کارت گرافیک‌های سرقت شده از روی ارزش دلاری آن‌ها به رقم ۲۲۰ عدد می‌رسیم که مقدار زیادی محسوب نمی‌شود. بنابراین انتظار نمی‌رود که این اتفاق در شرایط بازار تغییر خاصی را ایجاد کند. تنها مشکل احتمالی، می‌تواند کمبود عرضه در برخی مناطق باشد که در ادامه قابل جبران خواهد بود.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده