نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۴

بزرگترین فروشگاه سوئیس تنها ۳۵ عدد Radeon RX 6900 XT برای فروش دریافت کرده است

ظاهراً وضعیت حجم عرضه پرچم‌دار کارت گرافیک‌های AMD نیز چندان جالب نبوده است، به طوری که وبسایت Digitec به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه سخت‌افزار در کشور سوئیس، تنها ۳۵ عدد از آن‌ها را دریافت کرده است.

براساس برنامه‌ریزی AMD، فردا هشتم دسامبر (۱۸ آذر) به‌عنوان زمان عرضه کارت گرافیک‌های Radeon RX 6900 XT تعیین شده است. پرچم‌دار جدید پردازنده‌های گرافیکی AMD که گران‌قیمت ترین مدل از سری Big Navi نیز محسوب می‌شود، به نظر با کمبود موجودی در زمان عرضه مواجه بوده و در ابتدای کار، تنها بخش کوچکی از تقاضای بازار را پاسخ خواهد داد. موضوعی که جدیداً گریبان گیر بسیاری از محصولات دنیای تکنولوژی و سخت‌افزار شده و ظاهراً AMD نیز از این امر مستثنی نبوده است.

میزان تقاضای بازار برای کارت گرافیک‌های پرچم‌دار AMD و انویدیا به‌طور قابل توجهی از ظرفیت تولید این چیپ‌ها بالاتر بوده و این امر موجب کمیاب و بعضاً نایاب شدن برخی از این کارت‌ها در بازار کشورهای مختلف جهان شده است. برای اولین‌بار انویدیا و AMD هردو در زمینه عرضه کارت گرافیک‌های رده بالا به رقابت می‌پردازند و این درحالی است که مدل‌های پرچم‌دار آن‌ها به سرنوشت مشابهی با شماری از مورد انتظارترین بازی‌های ویدیویی سال دچار شده‌اند. موضوعی که بدون شک با شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده ارتباط تنگاتنگی دارد.

تابه اینجای کار، AMD به هیچ وجه موفق به تأمین وعده‌هایی که روی کاغذ ارائه کرده نبوده است. میزان عرضه مدل‌های سفارشی سری Radeon RX 6800 به قدری پایین بوده که بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ جهان، حتی آگهی فروش این محصولات را در وبسایت خود قرار نداده‌اند.

مشخصات کارت گرافیک Radeon RX 6900 XT

این تعداد برای یک فروشگاه در این مقیاس به قدری پایین است که مسئولان آن تصمیم گرفتند تا برای فروش آن‌ها، قرعه کشی به راه بیاندازند

در ادامه و با رسیدن به تاریخ عرضه دیگر مدل‌های رادئون، وبسایت Digitec، به‌عنوان بزرگ‌ترین مرجع خرید محصولات سخت‌افزاری در کشور سوییس تنها ۳۵ عدد کارت گرافیک Radeon RX 6900 XT را برای فروش دریافت کرده است. این تعداد برای یک فروشگاه در این مقیاس به قدری پایین است که مسئولان آن تصمیم گرفتند تا برای فروش آن‌ها، قرعه کشی به راه بیاندازند. علاقه‌مندان به خرید این محصول می‌توانند بعد از ثبت نام در سایت، از فردا روی گزینه‌ی ویژه‌ای که در صفحه فروش آن قرار خواهد گرفت کلیک کرده و شانس خود را برای دریافت رادئون آر ایکس ۶۹۰۰ ایکس تی امتحان کنند. البته برندگان این قرئه کشی، همچنان باید هزینه ۹۹۹ دلاری آن را بپردازند.

یانیک چیکا از وبسایت Digitec.ch در یک پیام توییتری می‌نویسد:

«امروز متوجه شدیم که تنها ۳۵ عدد AMD RX 6900 XT به‌دست ما خواهد رسید. به‌نظر می‌رسد که درست مثل AMD Radeon 6800 حجم عرضه این کارت‌ها به اندازه کافی نخواهد بود.»

کارت گرافیک های جدید AMD

کشور سوییس، یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپا محسوب می‌شود. لذا همان‌طور که انتظار می‌رود، میزان تقاضای بازار برای خرید جدیدترین کارت گرافیک‌های پرچم‌دار همیشه بسیار بالاست. با این اوصاف، هنوز مشخص نیست که سایر کشورهای جهان به چه تعدادی از این محصولات دسترسی خواهند داشت اما آنچه که مسلم است، این است که سایر مناطق نیز وضعیت بهتری نخواهند داشت.

نظر شما درباره کمبود موجودی و عرضه کارت گرافیک‌های جدید AMD و انویدیا چیست؟


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده