نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۶

انویدیا رسماً از کارت گرافیک GeForce RTX 3060 Ti رونمایی کرد

انویدیا به‌طور رسمی از کارت گرافیک جدید و اقتصادی GeForce RTX 3060 Ti رونمایی کرد. این مدل برای عرضه از تاریخ ۲ دسامبر (امروز) و با قیمت ۳۹۹.۹۹ دلار برنامه‌ریزی شده است.

درحالی که فعلاً توجه جامعه مخاطبان بیشتر به کنسول‌های نسل جدید سونی و مایکروسافت متمرکز شده، پی سی گیمرها و علاقه‌مندان به آخرین تکنولوژی روز پلتفرم پی سی نیز با معرفی نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی روزها و هفته‌های فشرده‌ای را تجربه می‌کنند. انویدیا تاکنون سه کارت گرافیک مختلف را از سری RTX 30 رونمایی کرده که شامل RTX 3070، 3080 و 3090 می‌شوند. حالا یک عضو جدید به خانواده اضافه شده که GeForce RTX 3060 Ti نام دارد.

انویدیا دیشب و در جریان معرفی کارت گرافیک اقتصادی خود، به‌صورت رسمی از GeForce RTX 3060 Ti رونمایی کرد. این مدل که شایعات مربوط‌به آن مدت‌ها است که در منابع مختلف به گوش می‌رسد، قرار است با ارائه‌ی یک عملکرد قابل قبول، با قیمت پایین‌تری نسبت به RTX 3070 به بازار عرضه شده و بودجه‌های متوسط را هدف قرار دهد. البته به‌گفته‌ی توسعه‌دهندگان انویدیا، این محصول از اکثر قابلیت‌هایی که در مدل‌های پرچم‌دار خود ارائه شده پشتیبانی خواهد کرد.

دانلود از آپارات

از همین الان، بررسی‌ها و نتایج عملکرد مربوط‌به این مدل در منابع مختلف منتشر شده که عملکرد بهتر RTX 3060 Ti در مقایسه با RTX 2080 Super در نسل قبل حکایت دارد. این درحالی است که این کارت گرافیک با قیمت بالای ۶۹۹ دلار به بازار عرضه شده بود. بنابراین به نظر می‌رسد که این مدل می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای افرادی باشد که زمان زیادی از به‌روزرسانی سیستم‌های آن‌ها می‌گذرد. RTX 3060 Ti می‌تواند به‌راحتی از پس اجرای بازی‌های نسل جدید با رزولوشن‌های 1440p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه برآید. ضمن اینکه از تکنولوژی‌های جدیدی مانند رهگیری پرتو نیز پشتیبانی خواهد شد.

کارت گرافیک GeForce RTX 3060 Ti قرار است از امروز دوم دسامبر با قیمت ۳۹۹.۹۹ به بازار عرضه شود. همان‌طور که احتمالاً در جریان هستید، مدل‌های قبلی این سری به سرعت به فروش رسیده و انویدیا قادر به تأمین کامل تقاضای بازار برای محصولات جدید خود نشد. این درحالی است که مسئولان رسمی این شرکت اعلام کردند که این کمبود موجودی احتمالاً تا سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده