نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۲

پتنت جدید سونی احتمالا به کنسول پلی استیشن 5 پرو اشاره دارد

پتنت جدیدی که شرکت سونی به ثبت رسانده است احتمالا به کنسول پلی‌استیشن 5 پرو با سخت‌افزاری به‌مراتب قوی‌تر از کنسول عادی اشاره می‌کند.

بنابر پتنت تازه‌ای که توسط شرکت سونی ثبت شده است که گویا نشان از برنامه‌ریزی‌هایی برای ساخت کنسول پلی‌استیشن 5 پرو دارد، احتمال می‌رود این شرکت از اکنون به فکر دوران بعد از عرضه پلی ‌استیشن 5 باشد. معمولا پس از عرضه بیشتر کنسول‌های بازی، کنسول‌های میان نسلی با تغییراتی در قابلیت‌ها نیز به بازار عرضه می‌شوند. 

در گذشته بیشتر این کنسول‌های میان نسلی نسخه‌ای جمع و جورتر نسبت به کنسول اصلی محسوب می‌شدند. در نسل اخیرِ کنسول‌ها اما شاهد عرضه کنسول‌های میان‌نسلی قوی‌تر از نسخه اصلی بوده‌ایم، کنسول‌هایی همچون 3DS و ایکس‌باکس وان ایکس. شرکت سونی کنسول پلی‌استیشن 4 پرو را در نسل حاضر بازی‌های ویدیویی با قابلیت‌های رندر 4K، بهبود در تکنولوژی‌ واقعیت مجازی و پردازنده گرافیکی به روز شده روانه بازار کرد. انتظار می‌رود مایکروسافت و سونی در نسل آینده نیز همین کار را بکنند و نینتندو نیز دست به عرضه نسخه‌ای به‌روزرسانی‌شده از نینتندو سوییچ بزند. 

لوازم جانبی پلی استیشن 5

شرکت سونی در گذشته اعلام کرده بود که احتمال ساخت کنسول پلی‌استیشن 5 پرو کم نیست، اما به‌نظر برنامه‌ریزی‌ها برای ساخت این کنسول از انتظارات همگان فراتر رفته‌اند. سونی اخیرا یک پتنت سخت‌افزاری ثبت کرده است، پتنتی که در وب‌سایت Free Patents Online نیز در دسترس است. طبق اطلاعات ثبت شده در این پتنت، این سخت‌افزار در مقام مقایسه با یک کنسول «سبک»، در ساخت یک کنسول «بسیار قوی» به‌کار رفته است. این کنسول بسیار قوی می‌تواند واجد حافظه‌ای بیشتر باشد و با کمک تکنولوژی کلاود، بازی‌ها را بهینه کند.

اگر تکنولوژی ذکر شده در این پتنت آنطور که ادعا شده عمل کند، در نتیجه به‌نظر می‌رسد از این تکنولوژی در یک نسخه به‌روزرسانی شده از از کنسول پلی‌استیشن 5 استفاده شده است. همان‌طور که می‌دانید تاکنون دو نسخه از کنسول پلی‌استیشن 5 که تنها در داشتن دیسک نوری باهم تفاوت دارند، برای عرضه در سال ۲۰۲۰ معرفی شده‌اند که در همان ابتدای عمر این کنسول به‌دست کاربران خواهند رسید. احتمالا با گذشت چندسال از عرضه کنسول پلی‌استیشن 5 در بازار و انتشار چند بازی انحصاری برای آن، سپس زمان آن می‌رسد که سونی کنسول به‌روزرسانی‌شده خود را به بازار وارد کند.

تکنولوژی به کار رفته در کنسول پلی‌استیشن 5 که توسط سونی در رویداد مخصوص آن معرفی شد، قابل‌توجه بود. معرفی سخت‌افزار این کنسول به‌عنوان سیستیم نسل بعدی، موجب هیجانِ هواداران شد، حال باید دید در کنسول پلی‌استیشن 5 پرو شاهد چه پیشرفت‌هایی خواهیم بود. واضح است که در چند سال آینده خبری از کنسول پلی‌استیشن 5 پرو نخواهد بود و سونی نیز در این زمان مشغول تبلیغ پلی‌استیشن 5 خواهد بود که قرار است تا انتهای ۲۰۲۰ عرضه شود. 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده