// دوشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۲

پردازنده سری Intel Tiger Lake در تست تک هسته از پردازنده AMD Ryzen 9 3950X پیشی گرفت

تصویری منتشر شده است که نشان می‌دهد یک پردازنده اینتل از سری Tiger Lake-U در تست تک هسته از پردازنده Ryzen 9 3950X ای ام دی پیشی گرفته است.

طبق جدیدترین اخبار سخت افزار، به‌تازگی تصویری از برنامه Geekbench منتشر شده است که نشان می‌دهد یک پردازنده‌ چهار هسته‌ای (Quad Core) اینتل که هنوز نام آن مشخص نیست و از سری Tiger Lake-U است، توانسته که در تست تک هسته (Single Core) از پردازنده‌ Ryzen 9 3950X شرکت AMD پیشی بگیرد و امتیاز بهتری کسب کند. در بالای این تصویر نوشته‌ی Intel Corporation Tiger Lake Client Platform به‌ چشم می‌خورد و این پردازنده دارای ۸ ترد (Thread) و فرکانس پایه ۲.۳ گیگاهرتز است. در این تصویر امتیاز تست چند هسته نیز به چشم می‌خورد که ۴۹۲۰ است که البته با توجه به قدرت نسبتا پایین و تعداد هسته‌های کم این پردازنده، عجیب نیست.

مرکز توجه این تصویر امتیاز ۱۴۰۰ در بخش تک هسته است که بسیار جالب به‌نظر می‌رسد. امتیازی که پیش‌تر توسط پردازنده‌های سری Tiger Lake-U اینتل در بخش تست تک هسته کسب شده بود، ۱۱۸۹ است. اگرچه این تصویر و امتیاز آن می‌تواند به‌طور کلی جعلی و ساختگی باشد، اما اگر حقیقت داشته باشد، نشان می‌دهد که اینتل برای رقابت با پردازنده‌های سری چهار Ryzen شرکت AMD، خود را آماده کرده است.

Intel | AMD

سیستمی که این تست روی آن انجام گرفته است دارای رم ۱۶ گیگابایتی بوده است. اگر نتیجه این تست در جدول بنچمارک‌های پردازنده‌ها در Geekbench ذخیره شده باشد، این پردازنده‌ مرموز را پس از پردازنده Core i9-9900KS اینتل در جایگاه دوم قرار می‌دهد. جالب است بدانید که پردازنده Ryzen 9 3950X ای ام دی با امتیاز ۱۳۱۲ در بخش تک هسته، پس از این پردازنده گمنام قرار دارد!


منبع NotebookCheck
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده