// دوشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

چهار کارت گرافیک از سری Radeon RX 5600 XT با برند MSI معرفی شد

شرکت MSI در تازه‌ترین اقدام خود، چهار کارت گرافیک از سری Radeon RX 5600 XT را رسما معرفی کرد که برای مصارف مختلف ساخته شده‌اند.

طبق جدیدترین اخبار سخت افزار، شرکت ام اس آی، چهار کارت گرافیک را از سری تازه معرفی شده‌ی Radeon RX 5600 XT رونمایی کرد. این کارت‌ها که در مدل‌های معمولی و اورکلاک شده وارد بازار خواهند شد، در قالب دو دسته Gaming و Mech شرکت MSI جای می‌گیرند. کارت گرافیک‌های Radeon RX 5600 XT Gaming و Radeon RX 5600 XT Mech شرکت MSI با بهره‌مندی از تکنولوژی خلاقانه‌ای که این شرکت برای مصرف برق کارت‌ها تعبیه کرده است، قادر خواهند بود که برق مورد نیاز خود را به‌جای اسلات‌ PCI، به‌طور مستقیم از منبع تغذیه دریافت کنند.

این دو کارت برای خنک شدن از مدل دو فنی MSI استفاده می‌کنند. همان‌طور که در تصاویر نیز مشاهده می‌کنید، مدل گیمینگ این کارت دارای تمی با رنگ مشکی و نقره‌ای و بعضا با خطوط قرمز رنگ است؛ در حالی‌که مدل Mech آن تنها از دو رنگ مشکی و نقره‌ای ساخته شده است. صفحه یا پلیت پشتی هر دو کارت نیز از فلز بسیار مرغوب و درجه یک ساخته شده است که باعث استحکام آن‌ها می‌شود. هریک از این دو کارت مدل اورکلاک شده نیز دارند که در جدولی در انتهای مطلب مشاهده خواهید کرد.

Radeon RX 5600 XT

Radeon RX 5600 XT

هر دوی این کارت‌ها از فن‌های Torx 3.0 استفاده می‌کنند که در کنار خنک‌کنندگی، صدایی کم را به‌همراه خواهند داشت. به دلیل استفاده از فناوری Zero Frozr در این کارت‌ها، فن‌های آن‌ها تنها زمانی که دمای کارت به ۶۰ درجه سلسیوس برسد روشن خواهند شد. این دو کارت مشخصاتی تقریبا مشابه با مدل مرجع Radeon RX 5600 XT شرکت AMD دارند. هریک از این کارت گرافیک‌ها دارای ۲۳۰۴ پردازنده‌ی استریم و ۶ گیگابایت حافظه از نوع GDDR6 هستند. تنها تفاوت در تمامی این کارت‌ها در کلاک آن‌ها است. کارت گرافیک Radeon RX 5600 XT Gaming X سریع‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید که مشخصات آن را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید:

  کلاک در حالت بوست     کلاک در حالت گیم     کلاک پایه     مدل کارت گرافیک 
۱۶۲۰ مگاهرتز۱۴۶۰ مگاهرتز۱۲۳۵ مگاهرتزMSI Radeon RX 5600 XT Gaming X
۱۶۰۰ مگاهرتز۱۴۲۰ مگاهرتز۱۱۸۵ مگاهرتزMSI Radeon RX 5600 XT Gaming
۱۶۰۰ مگاهرتز۱۴۲۰ مگاهرتز۱۱۸۵ مگاهرتزMSI Radeon RX 5600 XT Mech OC
۱۵۶۰ مگاهرتز۱۳۷۵ مگاهرتز۱۱۳۰ مگاهرتزMSI Radeon RX 5600 XT Mech
۱۵۶۰ مگاهرتز۱۳۷۵ مگاهرتزنامشخصAMD Radeon RX 5600 XT

کارت گرافیک Radeon RX 5600 XT Gaming X با ابعاد ۲۹۷ در ۱۴۰ میلی‌متر، دو اسلات PCI از مادربرد شما را اشغال خواهد کرد. پورت‌های این کارت نیز شامل یک عدد پورت HDMI 2.0b و سه عدد پورت DisplayPort 1.4 است. برای تغذیه نیز دو عدد پورت ۸ پین در کنار این کارت تعبیه شده است. در طرف مقابل کارت گرافیک Radeon RX 5600 XT Mech OC را داریم که با ابعاد ۲۳۱ در ۱۲۷ میلی‌متر، اگرچه از مدل قبلی کوچک‌تر است، اما کماکان دو اسلات را اشغال می‌کند و از نظر پورت‌ها نیز درست مانند مدل قبل است. تفاوت دیگر این مدل با مدل قبلی وجود یک عدد پورت ۸ پین به جای دو عدد است.

Radeon RX 5600 XT

Radeon RX 5600 XT

شرکت MSI با توجه به مصرف این کارت‌ها، پیشنهاد یک منبع تغذیه‌ی ۴۵۰ واتی را در کمترین حالت ممکن داده است. اگرچه در مورد قیمت کارت‌های گرافیک مذکور هنوز اطلاعاتی اعلام نشده است، اما تمامی آن‌ها فردا مورخ یکم بهمن ماه (۲۱ ژانویه ۲۰۲۰) روانه‌ی بازار خواهند شد.


منبع TomsHardware
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده