// شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۱

گرافیک های معماری آمپر انویدیا نسبت به تورینگ ۵۰ درصد عملکرد بهتری خواهد داشت

Taipei Times به‌تازگی اعلام کرده است که کارت گرافیک‌های معماری آمپر انویدیا با مصرف توان کمتر، ۵۰ درصد عملکرد بهتری نسبت‌به معماری تورینگ خواهد داشت.

در گذشته شایعاتی منتشر شده بود از اینکه کارت گرافیک‌های جدید انویدیا (Nvidia) که با معماری آمپر (Ampere) ساخته می‌شوند، در نیمه دوم ۲۰۲۰ روانه بازار خواهد شد. از طرفی با نزدیک شدن به رویداد CES 2020، انتظار می‌رود اطلاعات و شایعات مختلف حول این کارت گرافیک‌های جدید انویدیا منتشر شود.

طبق جدیدترین اخبار سخت‌ افزار، Taipei Times به‌تازگی اعلام کرده شایعاتی منتشر شده از اینکه کارت گرافیک‌های انویدیا با معماری آمپر، ۵۰ درصد عملکرد بهتری نسبت‌ به کارت گرافیک‌هایی دارند که با معماری تورینگ ساخته شده‌اند. نکته جالب این است که ۵۰ درصد عملکرد بهتر، در حالتی که است که از نصف توان مصرفی گذشته استفاده می‌کند. معماری آمپر که از تکنولوژی نود هفت نانومتری TSMC استفاده می‌کند، انتظار می‌رود قدرت بسیار زیادی را در میان غول‌های گرافیکی آینده در اختیار کاربران قرار دهد.

باتوجه‌به بهبودهایی که روی تکنولوژی نود هفت نانومتری انجام شده، ۵۰ درصد عملکرد بهتر غیر ممکن نیست. بااین‌حال آمپر یک معماری جدید است و می‌تواند عملکردی بهتر از ۵۰ درصد هم در دسترس قرار دهد. نکته‌ی بسیار خوب این معماری، ترکیب تکنولوژی نود هفت نانومتری و ساختار Microarchitecture جدید است که باعث شده توان مصرفی کاهش یابد که یک مزیت برای کارت گرافیک به‌حساب می‌آید. بااین‌تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا انویدیا روی عملکرد کلی گرافیک‌های آینده خود تمرکز کرده یا بهبودهایی هم در زمینه ری تریسینگ انجام شده است.


منبع Techpowerup
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده