// سه شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۵

اولین تصویر و مشخصات کارت‌های RTX 2060 کمپانی گیگابایت لو رفت

طی روز‌های گذشته اولین تصویر مربوط به کارت‌های گرافیک RTX 2060 از تولیدات کمپانی گیگابایت در کنار مشخصات کلی این محصول منتشر شده است.

اخیرا عکس‌هایی در فضای اینترنت منتشر شده است که نشان دهنده‌ی کارت‌های گرافیک RTX 2060 از تولیدات کمپانی Gigabyte است. در کنار این عکس‌ها لیستی منتشر شده که نشان دهنده‌ی مشخصات این کارت و برخی دیگر از تراشه‌های گرافیکی تولید شده توسط شرکت انویدیا است و توضیح می‌دهد که این محصول با حافظه‌ی ۶ گیگابایتی و ۱۹۲۰ هسته‌ی پردازشی کودا (CUDA Core) عرضه خواهد شد.

در عکس‌های منتشر شده‌ی مذکور نشان داده می‌شود که این کارت گرافیک توانایی پشتیبانی از فناوری NVLink و SLI را ندارد و تنها از یک کانکتور ۸ پین به عنوان ورودی برق استفاده می‌کند.

با توجه به فرکانس ۱.۲ گیگاهرتزی اعلام شده برای این محصول، به نظر می‌رسد که مابقی مشخصات اعلام شده در این لیست احتمالا غلط هستند. در جدول ادامه‌ی مطلب لیستی از مشخصات اعلام شده وجود دارد که نشان می‌دهد کمپانی انویدیا از همان حافظه‌های 14Gbps که در کارت‌های RTX 2070 مورد استفاده قرار گرفته، برای محصول RTX 2060 استفاده کرده است؛ با این حال ممکن است تا زمان عرضه‌ی این محصول کمپانی Nvidia نظر خود را عوض کند و از حافظه‌های کند‌تر 12Gbps نوع GDDR6 در آن استفاده کند.

RTX

لازم به ذکر است مشخصات منتشر شده از کارت‌های گرافیک RTX 2060 نشان می‌دهد که تعداد هسته‌های CUDA این محصول دقیقا با کارت‌های GTX 1070 برابر است؛ هرچند با فرض اینکه سرعت کلاک هر دو محصول به یک اندازه باشد، هسته‌های SM بهبود یافته‌ی معماری تورینگ (Turing) احتمالا باعث خواهند شد که RTX 2060 عملکرد مناسب‌تری در اختیار کاربران قرار دهد. 

انتظار می‌رود که کارت‌های RTX 2060 به هسته‌های Tensor و هسته‌ی RT مجهز شده باشند تا در نهایت عملکرد این کارت گرافیک را در تمام زمینه‌های دیگر نیز به حداکثر ممکن برسانند.


منبع overclock3d.net
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده