// سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۶

اینتل از نسل نهم پردازنده‌های خود رونمایی کرد

کمپانی اینتل به تازگی از نسل نهم پردازنده‌های قدرتمند خود رونمایی کرده است و اعلام کرده که این محصولات بهترین نمونه‌های گیمینگ خواهند بود.

کمپانی اینتل به تازگی طی جدید‌ترین گردهمایی خود از نسل جدید پردازنده‌های دسکتاپ Core i9 رونمایی کرده است. جدیدترین محصول این کمپانی پردازنده‌ی Core i9-9900K است که به گفته‌ی اینتل، قوی‌ترین پردازنده‌ی گیمینگ جهان محسوب می‌شود. 

کمپانی مذکور اعلام کرده است که این محصول جدید یک پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای مجهز به ۱۶ رشته‌ی پردازشی است که با فرکانس پایه‌ی ۳.۶ گیگاهرتز فعالیت خواهد کرد. اینتل در ادامه توضیح داد که این پردازنده در حال بوست به فرکانس ۵.۰ گیگاهرتز خواهد رسید.

علاوه بر این پردازنده‌ی قدرتمند، کمپانی Intel از نسل نهم دیگر سری‌های خود یعنی Core i7 و Core i5 نیز در این گردهمایی، رونمایی کرده است. 

خبر مرتبط

  • امتیاز‌های پردازنده Intel i5-9600K در پایگاه GeekBench ثبت شد

پردازنده‌ی Core i7 9700K یکی دیگر از پردازنده‌های جدید معرفی شده بود که به ۸ هسته واقعی و ۸ رشته‌ی پردازشی مجهز است که در حالت پایه ۳.۶ گیگاهرتز و در حالت بوست ۴.۹ گیگاهرتز سرعت کلاک خواهد داشت. در ادامه نیز از پردازنده‌ی Core i5-9600K رونمایی شد که دارای ۶ هسته‌ و ۶ رشته‌ی پردازشی با سرعت پایه‌ی ۳.۷ گیگاهرتز و حالت بوست ۴.۶ گیگاهرتز بود.

intel

کمپانی اینتل همچنین تاکید کرد که این محصولات جدید اولین پردازنده‌های دسکتاپ خواهند بود که مشکلات امنیتی Meltdown و ترمینال L1 به صورت سخت‌افزاری در آن‌ها رفع شده است؛ در حالی که در دیگر محصولات این کمپانی، تنها به وسیله‌ی وصله‌های امنیتی این مسائل رفع شده است. از هم‌اکنون می‌توان پردازنده‌های مذکور را پیش خرید کرد، اما طبق اعلام اینتل مراحل ارسال کالا از ۱۹ ام اکتبر ۲۰۱۸ (۲۷ مهر) آغاز خواهد شد.

قیمت‌گذاری این تراشه نسبت به مدل‌های Core X نیز بسیار ارزان‌تر بوده و پردازنده‌ی Core i9-9900K با قیمت خرده فروشی ۴۸۸ دلار عرضه خواهد شد. مدل i7-9700K هم با قیمت ۳۷۳ دلار و مدل i5-9600K نیز با قیمت ۲۶۲ دلار برای سفارش آماده شده است.

کمپانی اینتل امروز از هفت محصول سری Core X هم رونمایی و اعلام کرد که این محصولات در اواسط ماه نوامبر (اواخر آبان ماه) عرضه خواهند شد. این کمپانی از سری Core X ابتدا پردازنده‌ی Core i9-9980XE را معرفی کرد که به ۱۸ هسته‌ و ۳۶ رشته‌ی پردازشی مجهز شده است و در حالت بوست می‌تواند به ۴.۵ گیگاهرتز سرعت کلاک برسد. این محصول، قیمتی ۱۹۷۹ دلاری دارد و در خانواده‌ی Extreme جای گرفته است. از مدل‌های معمولی سری Core X نیز ابتدا قوی‌ترین مدل یعنی پردازنده‌ی Core i9-9960X مجهز به ۱۶ هسته و ۳۲ رشته‌ی پردازشی با قیمت ۱۶۸۴ دلار معرفی شد و در انتها نیز پایین‌ترین مدل‌های مربوط به این سری با نام Core i9-9820X و Core i7-9800X معرفی شدند. پردازنده‌ی Core i9-9820X مجهز به ۱۰ هسته‌ و ۲۰ رشته‌ی پردازشی با قیمت ۸۸۹ دلار و پردازنده‌ی Core i7-9800X نیز با هشت هسته و ۱۶ رشته‌ی پردازشی با قیمت ۵۸۹ دلار عرضه خواهد شد.

intel 9th

در انتهای این گردهمایی نیز کمپانی اینتل برای کاربرانی که قدرت پردازشی خیلی بیشتری نیاز دارند محصول فوق‌العاده‌ی Intel Xeon W-3175X را معرفی کرد. این پردازنده‌ی قدرتمند به ۲۸ هسته و ۵۶ رشته‌ی پردازشی مجهز خواهد بود که در حالت پایه به ۳.۱ گیگاهرتز و در حالت بوست به سرعت ۴.۳ گیگاهرتز دست خواهد یافت. هنوز اطلاعاتی در رابطه با قیمت این محصول منتشر نشده است، اما به نظر نمی‌رسد که محصولی در رده‌ی کاربران عادی با قیمتی ارزان محسوب شود.


منبع theverge.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده