نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۵

به زودی پشتیبانی از ماوس و کیبورد به ایکس باکس وان اضافه می‌شود

مایکروسافت طی آخرین برنامه Inside Xbox، از پشتیبانی ایکس باکس وان از ماوس و کیبورد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مایکروسافت طی سالیان گذشته، تلاش خیلی زیادی برای نزدیک‌تر کردن تجربه‌ی بازی با کامپیوتر و کنسول‌ها کرده و خیلی تلاش کرده است تا جامعه‌ی بازیکنان پی سی و کنسول‌هایش را به‌هم نزدیک کند. حال طی همکاری دو کمپانی مایکروسافت و ریزر (Razer)، پشتیبانی از ماوس و کیبورد به پلتفرم‌های ایکس باکس وان اضافه خواهد شد. گفتنی است که تا پایان سال جاری میلادی، این قابلیت به کنسول مایکروسافت اضافه می‌شود.

در جریان آخرین اپیزود از برنامه‌ی Inside Xbox، به‌طور رسمی مشخص شد که این قابلیت قرار است راهی کنسول ایکس باکس وان شود و در هفته‌های آینده، برخی از کاربران منتخب Xbox Insider می‌توانند آن را امتحان کنند.

با توجه به اطلاعاتی که در این قسمت از برنامه‌ی Inside Xbox منتشر شده است، پشتیبانی از ماوس و کیبورد به‌طور سراسری روی تمامی بازی‌هایی که راهی ایکس باکس وان می‌شوند، جواب نخواهد داد بلکه این استودیوهای سازنده‌ی بازی‌ها هستند که با توجه به ویژگی آثارشان، حدود دسترسی کاربران برای استفاده از ماوس و کیبورد را تعیین می‌کنند. یکی از اولین بازی‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی خواهد کرد، Warframe خواهد بود که در آینده‌ای نزدیک در دسترس کاربران Xbox Insider قرار خواهد گرفت.

مایکروسافت اعلام کرده که تعداد بسیار زیادی از ماوس‌ها، کیبوردها و میکروفون‌ها، چه بی‌سیم و چه سیم‌دار، توسط ایکس باکس وان پشتیبانی خواهند شد. همچنین به‌زودی، موس و کیبورد ویژه‌ی کمپانی ریزر برای پلتفرم‌های ایکس باکس وان معرفی خواهد شد.

گفتنی است که اطلاعات بیشتری از پشتیبانی ایکس باکس وان از ماوس و کیبورد و همکاری مایکروسافت و ریزر، در قسمت بعدی Inside Xbox که در تاریخ ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) پخش خواهد شد، در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده