// جمعه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶

Cooper Lake آخرین تراشه 14 نانومتری اینتل خواهد بود

بنا بر نقشه راه جدید کمپانی اینتل، تراشه‌های Cooper Lake بین سری Cascade Lake و Ice Lake عرضه می‌شوند و آخرین نسل از تراشه‌های ۱۴ نانومتری این کمپانی خواهند بود.

هنوز زمان مشخصی (حداقل تا اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی) برای عرضه‌ی پردازنده‌های ۱۰ نانومتری تعیین نشده است. کمپانی اینتل با بهبود پردازنده‌های ۱۴ نانومتری فعلی، کماکان از این تراشه‌ها در محصولات خود استفاده خواهد کرد.

بازار سیستم‌های خانگی به تازگی شاهد معرفی Whiskey Lake بود که با نام Coffee Lake Refresh هم شناخته می‌شود و در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. این در حالی است که تراشه‌های Cascade Lake با فرآیند ساخت ۱۴ نانومتری، برای سرورها و بازار سیستم‌های سازمانی رونمایی خواهد شد.

سری Cascade Lake چند نوآوری مهم در این پلتفرم ارایه می‌دهد. از جمله آن می‌توان به پشتیبانی از حافظه‌های پایدار Optane، مصونیت سخت‌افزاری در برابر آسیب‌پذیری‌های امنیتی اخیر و تقویت یادگیری ماشینی که ساختار آن مبتنی بر شبکه‌ی عصبی شتاب گرفته با سخت‌افزار است، اشاره کرد. همچنین شاهد معرفی VNNI (دستورالعمل شبکه عصبی با طول متغیر) خواهیم بود.

Intel Roadmap to Ice Lake

Cascade Lake در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی عرضه خواهد شد که در نهایت در سال ۲۰۱۹ با معماری Cooper Lake جایگزین می‌شود. Cooper Lake نسخه‌ی بهبود یافته از Cascade Lake است. این نسل برای اینتل، حالت گذاری برای عبور از فرآیند تراشه‌های ۱۴ نانومتری به تراشه‌های ۱۰ نانومتری به شمار می‌رود. Cooper Lake می‌تواند آخرین نسل از تراشه‌های ۱۴ نانومتری باشد. Cooper Lake پلتفرم مشترکی با Cascade Lake خواهد داشت که به این ترتیب شاهد پشتیبانی از حافظه‌های پایدار Optane نیز خواهیم بود.

تغییراتی که در Deep Learning Boost اعمال شده است با دستورات جدیدی از جمله BFLOAT16 (یک فرمت عددی که ۱۶ بیت از رم سیستم را اشغال می‌کند) تکمیل خواهد شد. به این ترتیب اینتل، فرصتی برای افزایش سرعت ساعت در مادربرد خواهد داشت.

Intel Xeon Processor Cascade Lake


منبع TechPowerUp
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده