نویسنده: فرشید معتمد
// چهار شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۳۵

رمزگشایی از ویدیوی مرموز انویدیا به کارت گرافیک GTX 2080 اشاره دارد

انویدیا همزمان با معرفیِ نسل جدید کارت‌های کوادرو، به انتشار تیزرِ کوتاهی پرداخت که خبر از رویدادِ مهمِ دیگری در روزهای آینده می‌دهد.

امروز کمپانی انویدیا تیزر‌ِ مرموزی به نام Be for the Game را منتشر کرده است. اگر مقداری عمیق‌تر و از ‌نزدیک به بررسی این ویدیو بپردازید، خواهید دید که نکات زیادی در آن گنجانده شده است و به صورت غیر رسمی نامِ کارت گرافیکِ بعدی این کمپانی را که می‌تواند GeForce GTX یا GeForce RTX باشد فاش می‌کند.

البته این احتمال وجود دارد که NVIDIA نامگذاری RTX را به سری کارت‌های حرفه‌ای Quadro محدود کند و برای کارت‌های گرافیک مخصوص بازی، استفاده از نام‌ تجاری قدرتمندِ GTX را کماکان ادامه دهد. با این حال همچنان که به پشتیبانی از Raytracing در کارت‌های گرافیکِ تجاری نسل جدید قدم می‌گذاریم، استفاده از RTX که مخففی است از Ray Tracing Technology هم قابل تصور خواهد بود و می‌تواند با برخی شایعاتِ قبلی نیز هم ‌راستا باشد.

دانلود از آپارات

برخی نکاتی که در این ویدیو به چشم می‌خورد به اختصار عبارت است از:

  • استفاده از نامِ کاربری RoyTeX و Ray در گفتگوهای متنی آنلاین که به Ray Tracing technology اشاره دارد.
  • نام کاربری Not_11 که آشکارا می‌گوید نام پرچمدار نسلِ بعدی بر اساس ۱۱ و در نتیجه GTX 1180 نخواهد بود.
  • نام کاربری Mac_20 و Zenith20  و پاسخِ gimme 20 که به سری ۲۰ از کارت‌های جیفورس اشاره می‌کند.
  • نام Eight-Tee که به عدد ۸۰ اشاره می‌کند و با قرار گرفتن در کنار موردِ قبلی به عددِ ۲۰۸۰ یا همان GTX 2080 مبدل می‌شود.
  • استفاده از نام AlanaT که به نام مخترعِ مشهور Alan Turing و در واقع نامِ معماری این نسل از تراشه‌های گرافیکی انویدیا که تورینگ نام گرفته را تایید می‌کند.
  • مختصاتِ جغرافیایی “50.968495,7.014026” که با موقعیتِ مکانی نمایشگاهِ گیمزکام در شهرِ Cologne در آلمان منطبق است. در این نمایشگاه از پرچمدار نسل جدیدِ کارت‌ های گرافیک مخصوصِ بازی رونمایی خواهد شد.
  • اشاره به تاریخ ۲۰ آگوست ۲۰۱۸ میلادی (۲۹ مرداد ۱۳۹۷) که تاریخ رونمایی از پرچمدارِ جدید در نمایشگاهِ Gamescom خواهد بود.

نظرِ شما در موردِ نامگذاریِ نسل بعدی کارت‌های گرافیکی انویدیا چیست؟ اگر مواردِ دیگری را در این ویدیو یافتید در کامنت‌ها به آن اشاره کنید.


منبع GURU3D
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده