// یکشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۳

نمایش نام کارت های گرافیک انویدیا ولتا در ابزار HWiNFO

به تازگی در ابزار تشخیص اطلاعات سیستم HWiNFO، نام کارت‌های گرافیک جدید انویدیا با معماری ولتا رویت شده است.

پس از افشای نام کارت‌های گرافیک جدید NVIDIA، به احتمال زیاد متوجه شده‌اید که حدود یک هفته قبل یا بیشتر، ابزار تشخیصی HWiNFO به‌روز شد. این نرم‌افزار در حال حاضر  نام دو کارت گرافیک جدید از کمپانی انویدیا را فهرست کرده است.

همان‌طور که مطلع هستید انویدیا در حال ساخت محصولاتی جدید است. همچنین می‌دانیم که این محصولات به احتمال زیاد، کارت‌های گرافیک سری 11xx یعنی GTX 1170 ،GTX 1160 و GTX 1180 خواهند بود. اما هیچ‌کس اطلاع ندارد که معماری گرافیکی آن چه خواهد بود و هسته‌های CUDA نیز در هاله‌ای از ابهام هستند. انتظار می‌رود که این معماری تورینگ باشد، اما انویدیا هرگز از Turing در نقشه‌های راه خود نامی نبرده است. منطقی‌ترین حالت ممکن، نسخه‌ای بهبود یافته از پاسکال با حافظه GDDR6 یا همان تورینگ با حافظه GDDR6 است.

به این ترتیب، تورینگ می‌تواند همان ولتا باشد که از هسته‌های Tensor مشتق شده است. بنابراین معماری کارت گرافیک GeForce GTX 11xx بر اساس Volta خواهد بود. مدتی از طراحی و تولید کارت‌های گرافیک مبتنی بر معماری ولتا می‌گذرد؛ اما این محصولات برای استفاده کاربران خانگی ساخته نشده است. در تصویر زیر نام‌های Nvidia GV102 و GV104 را که در ابزار HWiNFO قرار گرفته‌اند، مشاهده می‌کنید. انتظار می‌رود اطلاعیه‌های معرفی کارت‌های جدید در اواخر ماه آگوست (اوایل شهریور) منتشر شود.

HWiNFO


منبع guru3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده