نویسنده: علی گودرزی
// شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۴

بسته‌بندی کنترلر ویژه‌ی ایکس‌ باکس برای ناتوایان جسمی، شما را شگفت‌زده خواهد کرد

بسته‌بندی کنترلر Adaptive ایکس باکس که برای گیمرهایی با ناتوانی جسمی ساخته شده، به شکلی است که کاربرها می‌توانند بسته‌بندی آن را با کمک دندان‌های خود باز کنند.

کمپانی Microsoft در ماه می گذشته (اردیبهشت-خرداد)، ساخت یک مدل کنترلر ایکس‌باکس مخصوص افراد ناتوان جسمی را معرفی کرد. این کنترلر از دو دکمه‌ی قابل برنامه‌ریزی و ۱۹ جک مختلف که قابل اتصال به لوازم مختلف هستند تشکیل شده است و برای این ساخته شده تا طیف وسیعی از افراد ناتوان جسمی بتوانند بازی‌های ویدئویی را تجربه کنند. کمپانی مایکروسافت روی قابل دسترسی بودن و آسان بودن رابط کاربری این وسیله تمرکز کرده است، اما اخیرا تصاویر منتشر شده از بسته‌بندی کنترلر مذکور، توجه‌ها را به خود جلب کرده است؛ سبک خاص طراحی این بسته‌بندی چیزی است که تحسین مخاطبان را برانگیخته است.

Microsoft Adebtive Controller

با توجه به تصاویر منتشر شده، همانطور هم که پیش‌تر ذکر شد، مایکروسافت تمرکز خود را روی راحتی بازیکنان برای دسترسی به این کنترلر گذاشته است و این موضوع در طراحی بسته‌بندی کنترلر کاملا مشهود است. از نظر مارک وایزر، یکی از طراحان بسته‌بندی محصولات در مایکروسافت، تعداد بسیار زیادی از کاربران دارای ناتوانی جسمی، از دندان‌های خود برای باز کردن بسته‌بندی محصولات استفاده می‌کنند. طراحی بسته‌بندی این کنترلر که Xbox Adaptive Controller  نام دارد هم به گونه‌ای است که چه با استفاده از دندان چه بدون استفاده از دندان، به آسانی قابل باز شدن باشد.

برای اینکه کاربران بتوانند این بسته‌بندی را خیلی راحت باز کنند، مایکروسافت یک سری نقاط قابل دسترس را در جعبه تعبیه کرده است. در قسمت خارجی این بسته‌بندی، برای اینکه کاربران بتوانند به راحتی به جعبه‌ی اصلی دسترسی داشته باشند، یک حلقه تعبیه شده که کاربرها چه با دندان و چه بدون دندان، با کشیدن این حلقه می‌تواند به جعبه‌ی اصلی دسترسی پیدا کند. همچنین یک نخ در بخش خارجی جعبه‌ی اصلی وجود دارد که با کشیدن آن، دیگر قسمت‌های جعبه‌ی اصلی کنار رفته و کنترلر مورد نظر نمایان می‌شود؛ با کمی دقت در طراحی بسته‌بندی این کنترلر، متوجه دقت و خلاقیت تحسین‌برانگیز طراحان می‌شویم.

Xbox

هیچ مورد آزار دهنده‌ای در این بسته‌بندی وجود ندارد که کاربران هنگام باز کردنش با یک چالش بزرگ روبه‌رو شوند. کمپانی مایکروسافت در سال گذشته، از افراد مختلف با ناتوانی‌ جسمی در مراحل تستِ بسته‌بندی مذکور کمک گرفت. با وجود اینکه ممکن است خانواده‌ی فردی که قرار است از این کنترلر استفاده کند، از سلامت جسمی برخوردار باشند و به وی در باز کردن این بسته کمک کنند، اما با توجه به گفته‌ی وایزر، مایکروسافت با خلق یک بسته‌بندی این‌چنینی سعی داشته تا یک تجربه‌ی جعبه‌گشایی واقعی را به افراد دارای ناتوانی جسمی، منتقل کند. Xbox Adaptive Controller در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) و با قیمت ۹۹ دلار راهی بازار خواهد شد.


منبع Theverge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده