نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱

تاریخ عرضه کومودور 64 در آمریکای شمالی مشخص شد

پاییز امسال، دستگاه C64 Mini راهی بازار آمریکای شمالی خواهد شد.

کمپانی Retro Games امروز در جدیدترین اخبار سخت‌افزار، تاریخ عرضه‌ی C64 Mini (نسخه‌ی ۵۰ درصد کوچک شده‌ی کامپیوتر کلاسیک کومودور 64) را اعلام کرد. این کامپیوتر در تاریخ ۹ اکتبر سال جاری میلادی (۱۷ مهر) راهی بازار آمریکای شمالی خواهد شد. قیمت این دستگاه، چه به صورت پیش‌خرید یا چه به صورت فیزیکی، ۷۰ دلار اعلام شده است.

C64

دو کمپانی Retro Games و Soulution 2 GO در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور-مهر) ساخت این دستگاه را تایید کردند اما تاریخ عرضه دقیقی برای آن اعلام نشد. در دستگاه مذکور حدود ۶۴ بازی نصب شده و آماده برای اجرا است که از جمله آن‌ها می‌توان به Impossible Mission II، Jumpman، Pitstop II، Speedball II: Brutal Deluxe، Summer Games II اشاره کرد.

 C64 Mini دارای دو درگاه USB به منظور اتصال یک دسته یا یک کیبورد است. همچنین پورت‌های HD نیز برای این دستگاه تعبیه شده و بروزرسانی‌های نرم‌افزاری‌اش از طریق اتصال USB Flash امکان‌پذیر است.

C64

کامپیوتر کومودور 64 یکی از معروف‌ترین و موفق‌ترین مدل‌های کامپیوتر است که تاکنون به بازار عرضه شده است. فروش بسیار بالای کومودور 64، نامش را به عنوان پرفروش‌ترین مدل کامپیوتر عرضه شده به بازار، در کتاب‌ رکوردهای گینس ثبت کرد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده