// پنجشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۹

Asus از مادربرد‌ گیمینگ B360M-Plus Gaming رونمایی کرد

Asus از جدید‌ترین عضو خانواده‌ی TUF Gameingیعنی مادربرد‌ گیمینگ B360M-Plus Gaming رونمایی کرد.

کمپانی ASUS به تازگی از یک مادربرد میان رده خانواده‌ی TUF Gaming در اندازه‌ی micro-ATX و با پشتیبانی سوکت‌های اینتل LGA1151 تحت نام TUF B360M-Plus Gaming S رونمایی کرده است. همانند دیگر محصولات سری TUF Gaming، این مدل نیز از یک طراحی گیمینگ به همراه ترکیب رنگ سیاه و زرد بهره‌مند شده است و می‌تواند از جدید‌ترین پردازنده‌های نسل هشتم کمپانی اینتل از سری Core به راحتی پشتیبانی کند.

بخش برق‌رسانی و تغذیه‌ی پردازنده از ترکیب فاز 3+4 ساخته شده است و توان مورد نظر خود را از طریق یک درگاه ۲۴ پین استاندارد ATX و یک کانکتور تغذیه 8 پین EPSتامین میکند. این مادربرد به چهار اسلات DDR4 DIMM  و یک اسلات PCI-Express 3.0 x16 مجهز شده است؛ البته دو اتصال PCI-Express 3.0 x1 جهت توسعه دیگر وسایل  به علاوه سه اسلات M.2 PCIe نیز بر روی این برد تعبیه شده است.

برای بخش ذخیره‌سازی نیز دو اسلات M.2-2280 با رابط کاربری PCIe gen 3.0 x4 به همراه شش درگاه ساتا از نوع شش گیگابیت در نظر گرفته شده است. نکته‌ی جالب توجه این است که در این مادربورد یکی از اسلات های M.2 از پهنای باند رابط ساتا با سرعت شش گیگابیت استفاده می‌کند. یک اسلات M.2 سوم نیز باطول ۳۰ میلیمتری با رابط PCIe 3.0 x1 وجود دارد که می‌تواند از کارت‌های CNVi WLAN نیز پشتیبانی کند. بخش‌های شبکه کابلی این مادربرد توسط کنترلر Intel i219-V هدایت می‌شود و یک رابط GbE را مدیریت می‌کند.

در بخش کارت صدای این مادربرد از خازن‌های ایزوله شده، با کیفیت و سطح بالا به همراه تراشه Realtek ALC887 با شش کانال خروجی استفاده شده است. برای اتصالات ورودی USB نیز شاهد دو اتصال USB 3.1 gen 2 از نوع Type-A، چهار پورت USB 3.1 gen 1 (سه عدد از نوع Type-A و یکی از نوع Type-C) و دو اتصال USB 3.1 gen 1 هستیم.

Asus motherboard

برای هرچه بیشتر شدن جنبه‌ی گیمینگ این محصول، در گوشه بالا و سمت راست این مادربورد از نورپردازی RGB LED استفاده شده است و یک ورودی اتصال ۴ پین نیز جهت اتصال نوارهای RGB LED در نظر گرفته شده که قابلیت هماهنگ سازی با نرم افزار Aura Sync RGB شرکت اینتل را دارد. انتظار میرود این مادربرد با قیمت 120 دلار در دسترس قرار بگیرد.


منبع techpowerup.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده