// پنجشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۶

BioStar از مادربورد جدید X470GTN در سایز mini-ITX رونمایی کرد

شرکت Biostar مادربورد قدیمی X370GTN را برای چیپ‌ست‌های X470 و تحت نام X470GTN بروزرسانی کرده است.

شاید جای تعجب نداشته باشد که یک کمپانی، محبوب‌ترین محصول خود را که در یک رده‌بندی خاص تولید شده است، دوباره بروزرسانی کند. شرکت Biostar به تازگی محبوب‌ترین مادربورد mini-ITX بازار یعنی X370GTN را بار دیگری بهینه‌سازی و این بار آن‌ را به چیپ‌ست X470 و سوکت AM4 مجهز کرده است.

شاید بتوان گفت که نباید از یک مادربورد mini-ITX انتظار چندانی داشت چونکه در این محصولات به دلیل فضای کم و کوچکتر شدن محصول، معمولا اکثر امکانات جانبی حذف می‌شود. اما در مادربورد جدید تولید شده توسط Biostar همه‌ی امکانات مورد نیاز کاربران اعم از پشتیبانی کامل از پردازنده‌های Ryzen 2000، پشتیبانی از Precision Boost 2، پشتیبانی از StoreMI و همچنین کاهش مصرف کلی برق در نظر گرفته شده است. طبق اعلام کمپانی Biostar این محصول جدید همچنین بروزرسانی‌های دیگری نیز دریافت کرده است. از این میان می‌توان به تغییر در اجزای سازنده اشاره کرد که نتیجه‌ی آن افزایش بهره‌وری و همچنین بهبود‌هایی در بخش صوتی بوده است.

از آنجایی که شرکت‌های تولید کننده در این مادربورد‌ها معمولا با کمبود فضای کافی برای تعبیه قطعات روبرو هستند، در این محصول تنها ۲ درگاه نصب رم وجود دارد که طبق اعلام Biostar بر خلاف مدل‌های قبلی می‌تواند رم‌های DDR4 تا فرکانس ۳۲۰۰ را پشتیبانی کند.

Biostar X470

برای درگاه PCIe نیز تنها یک درگاه از نوع PCIe 3.0 x4 M.2 در نظر گرفته شده است که در این مدل با تعبیه یک محافظ فلزی تقویت شده است. باید یاد‌آوری شویم که Biostar تصمیم گرفته تا در این محصول از درگاه USB 3.1 (از نوع ۱۰Gbps) استفاده نکند و به جای آن محصول ذکر شده را به کنترل‌های ASM2142 تجهیز کند. بخش اتصال شبکه نیز توسط فناوری Realtek NIC مجهز شده و روی مادربورد ۲ هدر نورپردازی RGB تعبیه شده است.

اسم محصولX470GTN
سوکتAMD AM4
فرم و اندازه‌ی تولیدMini-ITX
چیپ‌ستX470
VRD ۷ فاز
حافظه۲ درگاه نصب رم از نوع DDR4 تا فرکانس ۳۲۰۰
تعداد PCIe X16یک عدد
تعداد PCIe X1ندارد
HDMIدارد - HDMI 1.4b 4K
درگاه DVI-D یک عدد
درگاه SATA ۴ عدد
شبکه(GbE (RTL8118AS
هدر 5050LED ۲ عدد
بایوس دوگانهندارد

در انتها باید ذکر کرد که هنوز تاریخ و قیمت دقیق این محصول از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است ولی به نظر می‌رسد که قیمت نهایی آن با مدل قبلی مجهز به چیپست X370 تفاوت چندانی نخواهد داشت.


منبع anandtech.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده