// سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵

ایسوس از مادربورد‌ WS X299 SAGE/10G با دو پورت شبکه رونمایی کرد

کمپانی ایسوس نسخه‌ی جدید‌تر مادربورد‌های WS X299 SAGE را که مجهز به دو درگاه اتصال شبکه است، رونمایی کرد.

کمپانی Asus به تازگی از نسخه‌ی بروز شده‌ی مادربورد‌های WS X299 SAGE که در اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی شدند، با نام WS X299 SAGE/10G رونمایی کرده است. همانطور که از نام این محصول جدید مشخص است، این مادربورد‌ها به درگاه‌های شبکه‌ی قدرتمندی با سرعت 10Gbps مجهز شده‌اند ولی با این تفاوت که روی هر یک از این محصولات دو درگاه اتصال شبکه از این نوع تعبیه شده است. البته برای پشتیبانی از این تکنولوژی نمی‌توان از کنترلر‌های ارزان قیمت استفاده کرد؛ در نتیجه کمپانی ایسوس از چیپ‌های Sageville X550-AT2 تولید شده توسط شرکت اینتل استفاده کرده است که هرکدام به تنهایی ۸۰ دلار قیمت دارند.

کمپانی ایسوس در طراحی این مدل جدید همچنین فرصت داشته تا تغییراتی جزئی در بخش VRM پردازنده ایجاد کند. گرچه هنوز ترکیب چوک‌ها و مافست‌های تعبیه‌شده دست‌نخورده و بدون تغییر مانده است.

Asus

از سوی دیگر برای برق رسانی نیز دو کانکتور ۸ پین EPS در نظر گرفته شده است که نتیجه‌ی آن تولید گرمای بیشتر خواهد بود؛ بنابراین طبق آنچه گفته‌ شد کمپانی ایسوس در بخش هیت‌سینک ثانویه‌ی مربوط به VRM که از طریق یک لوله‌ی تخت به هیت‌سینک اصلی متصل شده است، تغییراتی به وجود آورده است.

در این محصول بر خلاف مدل قبلی، هیت‌سینک ثانویه همانند هیت‌سینک اصلی از آلومینیوم فشرده ساخته شده است و با افزایش نسبی اندازه، توانسته تمامی بخش ورودی و خروجی پشت مادربورد را پوشش دهد. این عمل علاوه بر انتقال بهتر حرارت باعث افزایش زیبایی محصول نهایی شده است.

در این مادربورد جدید برای بخش اتصالات ۴ درگاه USB 3.1 gen 1 و ۲ درگاه USB 3.1 gen 2 (که شامل یک درگاه type-C است) به همراه اتصالات خروجی صدا و دو درگاه شبکه، در نظر گرفته شده است. 

دیگر ویژگی‌ها و مشخصات مادربورد همانند مدل قبلی و بدون تغییر مانده است. با توجه به تغییرات به وجود آمده در این محصول، انتظار می‌رود که نسبت به مدل قبلی خود حدود ۱۰۰ دلار گران‌تر باشد.

Asus


منبع techpowerup.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده