// چهار شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۵

AMD در حال ساخت پردازنده های 32 هسته ای Threadripper است

طبق گفته‌های مدیر عامل شرکت AMD آن‌ها در حال ساخت و توسعه‌ی نسل دوم پردازنده‌های Threadripper هستند.

به نظر می‌رسد که سال گذشته برای شرکت AMD یک موفقیت به حساب می‌آید؛ چرا که طبق اعلام این شرکت آن‌ها توانسته‌اند از سال گذشته تاکنون بیش از ۵ میلیون واحد پردازنده‌ی پی‌سی از خانواده‌ی Ryzen را به فروش برسانند.

حال زیر مجموعه‌ی این کمپانی بزرگ که در کالیفرنیا ایالات متحده واقع شده است در حال آماده‌سازی نسل بعدی پردازنده و کارت‌های گرافیک این شرکت با معماری ۷ نانومتری است که حاصل آن محصولاتی کوچک‌تر، سریع‌تر و کارآمد‌تر خواهد بود. طبق گزارش‌های منتشر شده، این شرکت در حال حاضر در مرحله‌ی آماده‌سازی و Sampling قرار دارد و عرضه‌ی نهایی این محصولات در سال ۲۰۱۹ رخ خواهد داد.

AMD Ryzen ™ Threadripper

لیسا سو به عنوان مدیر عامل شرکت AMD در نمایشگاه کامپیوتکس 2018 که در تایوان برگزار شد، از پردازنده‌های با معماری ۷ نانومتری که بر پایه‌ی پردازنده‌های Ryzen تولید شده‌اند، رونمایی کرد. طبق گفته‌های وی این پردازنده‌های قوی که منحصرا برای شرکت‌ها و مراکز داده طراحی شده‌اند، در سال ۲۰۱۹ رسما عرضه خواهند شد.

این شرکت همچنین اعلام کرد که در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری، نسل دوم پردازنده‌های Threadripper را عرضه خواهد کرد که نسبت به مدل قبلی که در سال ۲۰۱۷ معرفی شده بود، دارای دو برابر هسته‌ی پردازشی بیشتر خواهد بود. این محصولات به ۳۲ هسته‌ی فیزیکی و ۶۴ رشته‌ی پردازشی مجهز خواهند بود.


منبع venturebeat.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده