// دوشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۴

ایکس باکس 360 پس از دو سال یک آپدیت سیستمی دریافت کرد

برای اولین بار پس از دو سال، کمپانی مایکروسافت یک آپدیت سیستمی برای کنسول ایکس باکس 360 خود منتشر کرد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

اگر هنوز هم جزو افرادی هستید که یک کنسول ایکس باکس 360 در خانه خود دارید و برای مدت زیادی آن را روشن نکرده‌اید و دوست دارید کمی طعم نوستالژی را بچشید، می‌توانید آن را دوباره روشن کنید و با اتفاق جالبی روبه‌رو شوید. این کنسول برای اولین بار پس از دو سال یک بروزرسانی سیستمی دریافت کرده است! هنوز هیچکس دقیقا نمی‌داند که این بروزرسانی به‌غیر از «رفع مشکلات کوچک و اعمال برخی بهبودها» چه کار دیگری انجام می‌دهد، اما چیزی که واضح است این است که کمپانی مایکروسافت هنوز از کنسول قدیمی خود پشتیبانی می‌کند.

آخرین بروزرسانی سیستمی کنسول ایکس‌باکس 360 حدودا یک ماه قبل از آن‌که مایکروسافت اعلام کند تولید این محصول به پایان رسیده است، در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۱۶ (۱۰ فروردین ۱۳۹۵) منتشر شده بود. با آن‌که مایکروسافت هنوز هم از برخی ویژگی‌های کنسول نسل هفتمی خود همانند ایکس باکس لایو و فروشگاه ایکس باکس پیشتیبانی می‌کند، ولی با این حال با معرفی سرویس Backward compatibility ایکس‌باکس وان و فروش روز افزون این کنسول، اکثر فعالیت‌های کنسول ایکس‌باکس 360 را به کنسول نسل هشتمی خود منتقل کرده است. قابلیت Backward compatibility بین کنسول‌های ایکس‌باکس 360 و ایکس باکس وان اولین بار در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۵ معرفی شد و از آن زمان این سرویس با پشتیبانی بیش از ۵۰۰ بازی و اضافه شدن هفتگی بازی به لیست آن، به یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های این کنسول تبدیل شده است.

جالب است بدانید که آخرین بروزرسانی سیستمی کنسول پلی‌ استیشن 3 با شماره 4.82 در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۳ آبان ۱۳۹۶) و آخرین بروزرسانی سیستمی کنسول Wii U با شماره U 5.5.2 در تاریخ ۱۷ جولای ۲۰۱۷ (۲۶ تیر ۱۳۹۶) منتشر شدند. می‌توانید نظرات خود را راجع به این خبر با زومجی در میان بگذارید.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده