// شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۲

انویدیا: نمایشگر‌های جدید با پشتیبانی از UHD و G-Sync به زودی عرضه می‌شوند

پس از چندین بار تاخیر، بالاخره انویدیا اعلام کرده است که نمایشگر‌های جدید مجهز به G-sync این شرکت در اواخر ماه جاری میلادی عرضه خواهند شد.

شاید بتوان گفت که مدت زمان زیادی است که ما منتظر عرضه‌ی نمایشگر‌های Ultra HD که توانایی پشتیبانی از تکنولوژی‌های G-Sync و HDR را به همراه ارائه‌ی نرخ بازسازی ۱۴۴ هرتز داشته باشند، هستیم. بالاخره به نظر می‌رسد که اولین سری از این مانیتورهای قدرتمند و زیبا این ماه به بازار عرضه خواهد شد. این تاییدیه توسط شرکت انویدیا و در یک کنفرانس خبری از سوی این شرکت اعلام شد. هم‌اکنون در سایت Newegg نسخه‌ی Predator این محصولات با برچسب قیمت ۱۹۹۹ دلار برای پیش‌فروش آماده شده است. 

Asus Predator

البته انویدیا این موضوع را روشن ساخته است که حداقل شدت روشنایی مورد نیاز برای پشتیبانی از فناوری HDR برابر با ۱۰۰۰ نیت و ۳۸۴ نقطه‌ی کانونی خواهد بود. این مقدار فقط جهت اطمینان از کنتراست مناسب برای دستیابی به HDR است.

اگر به یاد داشته باشید، نمایشگر‌های UHD که هم دارای G-Sync باشند و هم نرخ بازسازی تصویر بالایی داشته باشند از گرد‌همایی CES 2017 به صورت عمومی معرفی شدند که ابتدا شرکت‌های ایسوس و ایسر اعلام کردند که در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷ این محصولات به بازار عرضه خواهد شد. از آن زمان تاکنون این شرکت‌ها مدام تاریخ عرضه‌ی این محصولات را به دلایل مختلف به تعویق می‌انداختند. 

Acer

حالا بعد از این همه مدت انویدیا اعلام کرده که این محصولات جدید در اواخر ماه جاری از سوی هر دو شرکت به بازار عرضه خواهند شد. طبق گزارش‌های منتشر شده، شرکت ASUS این محصول را در یک نسخه‌ی ۲۷ اینچی با نام PG27UQ و کمپانی Acer نمایشگر X27 را به دست کاربران خواهند رساند که هر دو به رزولوشن تصویر 4K با نرخ بازسازی تصویر ۱۴۴ هرتز به علاوه‌ی پشتیبانی از G-sync مجهز خواهند بود.

کمپانی AOC نیز به احتمال زیاد مدت کوتاهی پس از این دو شرکت از نمایشگر AG273UG رونمایی خواهد کرد که برخلاف دو مدل معرفی‌شده‌ی قبلی، ساخته‌ی کمپانی AOC یک نمایشگر ۳۵ اینچ با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۴۴۰ و نسبت تصویر ۲۱ به ۹ خواهد بود که از نرخ بازسازی ۲۰۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. البته برای این محصولات نباید قیمت پایینی را در نظر داشته باشید؛ چرا که از قرار معلوم قیمت تمامی آن‌ها چیزی در حدود ۲ هزار دلار خواهد بود.

monitor


منبع guru3d.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده