// چهار شنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۲

بایواستار از مادربورد مخصوص ماینینگ جدید مجهز به چیپست B250 رونمایی کرد

بایواستار از جدید‌ترین مادربورد مخصوص عملیات ماینینگ رونمایی کرده است که برای نصب کارت‌های گرافیک بیشتر نیازی به رایز ندارد.

کمپانی Biostar از جدید‌ترین مادربورد مخصوص استخراج رمزارزهای خود رونمایی کرده است که می‌توان به وسیله‌ی آن و بدون نیاز سخت‌افزار‌های رایز (Riser)، به‌صورت مستقیم تا هشت کارت گرافیک روی آن نصب کرد.

نام این محصول جدید +TB250-BTC D است و شرکت سازنده‌ هنوز در مورد اندازه‌‌ی استاندارد آن توضیحی نداده است؛ اما با اندازه‌ی ۱۹.۰۹ در ۷.۶۷ اینچی این مادربورد به نظر می‌رسد که در رده‌ی محصولات ATX جایگذاری شود. این طول زیاد مادربورد به دلیل وجود درگاه‌های PCIe نوع x16 تعبیه شده روی آن است که باعث می‌شود بدون نیاز به هرگونه سخت‌افزار اضافه برای ریگ‌های استخراج ۶ تا ۸ کارته مورد استفاده قرار بگیرد. بایواستار اعلام کرده است که این حذف سخت‌افزار‌های اضافه باعث کاهش میزان مصرف انرژی و هزینه‌های مرتبط خواهد شد و از نظر میزان فضای اشغالی نیز به یک محصول ایده‌آل برای فعالیت‌های استخراج وسیع‌تر تبدیل شده است. طبق این گفته‌ها به نظر می‌رسد که این محصول برای ماینر‌های خانگی و سطح پایین‌تر مناسب نباشد.

 مادربورد‌های +TB250-BTC D با منابع تغذیه قدرتمند مخصوص ATX و سرور‌ها سازگار است که از یک سیستم توزیع برق منحصر به فرد بهره می‌برد. در قسمت سمت چپ این مادربورد یک درگاه اتصال منبع تغذیه و در قسمت جلویی آن یک درگاه ۶پین  تعبیه شده است که به وسیله آن شما می‌توانید برق رسانی به کارت‌های گرافیک را انجام داده و از کابل کشی‌های بی‌مورد معمول جلوگیری کنید.

biostar

تمرکز این محصول بر حذف سخت‌افزار‌های اضافی باعث شده است که از برخی امکانات این مادربورد‌ها کاسته شود. به عنوان مثال همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید تنها یک درگاه نصب حافظه‌ی رم SO-DIMM از نوع DDR4 با پشتیبانی تا ۱۶ گیگابایت حافظه و یک پورت SATA 6GB بر روی این مادربورد تعبیه شده است. در بخش اتصالات USB نیز همین اتفاق رخ داده و تنها چهار پورت USB 2.0 برای این مادربورد در نظر گرفته شده است. همچنین برای اتصال به اینترنت یک پورت شبکه که از تکنولوژی Realtek RTL8111H و یک پورت HDMI 2.0 برای خروجی تصویر تعبیه شده است.

گرچه این کمبود امکانات و سایز بزرگ این محصول که باعث می‌شود قابلیت نصب در کیس‌های رایج را نداشته باشد و نشان می‌دهد که  +TB250-BTC D برای کاربران خانگی طراحی نشده است؛ اما تولید این محصول کاملا معقول به نظر می‌رسد (مخصوصا زمانی که به دیگر مادربورد‌های این رده‌‌ی کاری نگاه می‌کنید). شرکت بایواستار محصول فوق را با قیمت پیشنهادی ۱۴۹ دلار معرفی کرده است، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد این مادربورد در سایت آمازون با قیمت ۱۸۳ دلار عرضه شده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده