// یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۸

در وبسایت AMD تعدادی پردازنده معرفی نشده جدید مشاهده شد

به تازگی چند پردازنده‌ی معرفی نشده به وب‌سایت AMD اضافه شده است که می‌توان برخی مشخصات آن‌ها را حدس زد.

کمپانی AMD اخیرا اولین سری از پردازنده‌های نسل دوم Ryzen را برای سیستم‌های دسکتاپ رونمایی کرده است و امیدوار است که این تراشه‌های جدید بتوانند از لحاظ عملکرد، میزان سرعت کلاک پایه و همچنین کاهش میزان تاخیر در حافظه، بهترین کارایی را از خود نشان دهند.

در زمان معرفی، این کمپانی از چهار پردازنده‌ی جدید رونمایی کرد که دو مدل‌ آن‌ها ۶ هسته‌ای و دو مدل دیگر ۸ هسته‌ای بودند. اما اخیرا چند نفر از اعضای وب‌سایت در حین بررسی صفحه‌ی مربوط به پردازنده‌های سری 2000 شرکت AMD متوجه شدند که این شرکت چند محصول جدید معرفی‌نشده به لیست خود اضافه کرده است که ظاهرا پردازنده‌های دسکتاپ چهار هسته‌ای هستند که در رده‌ی پردازنده‌های کم‌مصرف و ارزان‌ قیمت طبقه‌بندی می‌شوند.

AMD Ryzen ™ Threadripper

این افراد همچنین مشاهده کردند که علاوه بر این پردازنده‌ها، نمونه‌های جدیدی از سری قدرتمند Threadripper برای رایانه‌های رومیزی به همراه مدل‌های جدیدی از سری Ryzen Mobile برای استفاده در لپ‌تاپ‌ها نیز به این لیست اضافه شده است.

هنوز مشخصات دقیقی در مورد این محصولات جدید در دسترس نیست، اما با توجه به شماره‌ی مدل‌های نوشته‌شده در لیست وب‌سایت رسمی AMD می‌توان برخی از جزئیات پردازند‌ه‌ها از جمله مدل و سری آن‌ها را حدس زد.

بر اساس این موارد یاد شده همچنین می‌توان تعداد هسته و رشته‌های پردازشی این پردازنده‌ها را حدس زد، اما باز هم تا زمان معرفی رسمی از سوی AMD هیچ چیز دقیقا مشخص نخواهد بود.

 

Ryzen Desktop

Ryzen 3 2100 - دارای ۲ هسته / ۴ رشته‌ی پردازشی (YD210BC6M2OFB)

Ryzen 3 2300X - دارای ۴ هسته / ۸ رشته‌ی پردازشی (YD230XBBM4KAF)

Ryzen 5 2500X - دارای ۴ هسته / ۸ رشته‌ی پردازشی (YD250XBBM4KAF)

 

Ryzen Mobile

Ryzen 3 2000U - دارای ۲ هسته / ۴ رشته‌ی پردازشی (YM200UC4T2OFB)

Ryzen 5 2600U - دارای ۴ هسته / ۸ رشته‌ی پردازشی (YM2600C3T4MFB)

Ryzen 7 2800U - دارای ۴ هسته / ۸ رشته‌ی پردازشی (YM2800C3T4MFB)

 

Ryzen Threadripper

Threadripper 2900X  - دارای ۸ هسته / ۱۶ رشته‌ی پردازشی (YD290XA8U8QAF)

Threadripper 2920X - دارای ۱۲ هسته / ۲۴ رشته‌ی پردازشی (YD292XA8UC9AF)

Threadripper 2950X - دارای ۱۶ هسته / ۳۲ رشته‌ی پردازشی (YD295XA8UGAAF)

 

در حال حاضر مواردی همچون سرعت کلاک، میزان مصرف، قیمت و دیگر مشخصات این پردازنده‌های جدید در دسترس نیست، اما به احتمال زیاد این محصولات نیز همانند دیگر پردازنده‌های نسل دوم از خانواده‌ی رایزن، بر پایه‌ی معماری ۱۲ نانومتری +Zen طراحی و تولید خواهند شد.

این مورد به این معنا است که پردازنده‌های جدید رایزن نیز از لحاظ میزان تاخیر در حافظه و فرکانس عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی خواهند داشت و پشتیبانی از تکنولوژی جدید Precision Boost 2.0 در آن‌ها گنجانده شده است.


منبع liliputing.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده