// یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۶

کمپانی AMD در حال توسعه‌ی فناوری ۷ نانومتری و تولید Vega 20‌ است

طبق اعلام لیسا سو مدیرعامل شرکت AMD، آن‌ها هم اکنون در حال کار روی تکنولوژی ۷ نانومتری هستند و نمونه‌ی اولیه تا پایان سال جاری در دسترس قرار خواهد گرفت.

کمپانی AMD اخیرا اعلام کرد که برای سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ میزان سود‌آوری این شرکت نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است. مدیر عامل این کمپانی چندی قبل اعلام کرد که درآمد سالیانه این شرکت حدود ۴۰ درصد افزایش داشته و از میزان پیش‌بینی‌ شده‌ی ۱.۱۸ میلیارد دلار توانسته به ۱.۶۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

کمپانی AMD در سه بخش تجاری مختلف فعالیت دارد: محاسبات و گرافیک، سرمایه‌گذاری و دیگر موارد. جای تعجب نیست که این رشد اقتصادی شرکت به طور کامل به دلیل فروش بالای پردازنده‌های Ryzen و EPYC بوده است، حتی فروش‌ قوی‌تر کارت‌های گرافیک Radeon Vega نیر به علت تقاضای بسیار بالای ماینرها برای انجام فرایند استخراج یکی دیگر از این دلایل می‌تواند باشد.

درحالی که این شرکت توانسته به چنین موفقیت‌های بزرگی برسد، در طی یک تماس تلفنی دکتر لیسا سو مدیر عامل شرکت AMD اعلام کرد که بخش Radeon Technologies این شرکت هم اکنون کار روی سیلیکون ۷ نانومتری را در آزمایشگاه‌های خود شروع کرده و تا پایان سال احتمالا می‌توانند نمونه‌های آزمایشی را در اختیار کاربران قرار دهند. البته به یاد داشته باشید که نباید این محصول را با Navi که قرار است به عنوان جانشین Vega معرفی شود، اشتباه گرفت. این آزمایشات تنها برای کوچک‌تر کردن بخش Die در تکنولوژی ۱۰ نانومتری فن‌آوری Vega 10 صورت خواهد گرفت. تولید این قطعات جدید تحت نام Vega 20 انجام می‌شود و ساخت آن توسط شرکت TSMC انجام می‌گیرد.

علاوه بر مزایای مشخصی همچون کاهش مصرف برق که کوچک‌تر شدن سطح Die به همراه دارد، تکنولوژی Vega 20 بیشتر برای ماشین‌های یادگیری و هوش مصنوعی بهینه خواهد شد و احتمالا علاوه‌ بر افزایش و بهبود عملکرد، توانایی پشتیبانی از ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی HBM2 را نیز خواهد داشت. اگر همه چیز خوب پیش برود به احتمال زیاد در اول سال ۲۰۱۹ فن‌آوری Vega 20 روانه‌ی بازار خواهد شد.


منبع neowin.net
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده