// شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۲

سونی از محصول جدیدش با نام XMount رونمایی کرد

کمپانی سونی از جدید‌ترین تولید خود رونمایی کرده که به وسیله‌ی آن می‌توان گوشی‌های Xperia را به دسته‌های پلی‌استیشن 4 متصل کرد.

پس از اینکه کمپانی سونی در کنسول PS Vita با شکست نسبی روبه‌رو شد، مدتی است که به فکر افتاده تا از دیگر محصولات خود پشتیبانی قوی‌تری به عمل بیاورد. در جدید‌ترین اقدام این شرکت می‌توانیم ببینیم که سونی می‌خواهد از دسته‌‌های پلی استیشن 4 در گوشی‌های هوشمند سری Xperia استفاده کند.

بخش Mobile Communications از شرکت سونی اعلام کرد که محصول جدیدی با نام XMount تولید خواهد کرد که قابلیت نصب گوشی‌های هوشمند Xperia روی دسته‌های DualShock 4 پلی‌استیشن را ممکن می‌سازد. البته چندی قبل سونی از GCM10 Game Control Mount رونمایی کرد، اما به دلیل داشتن مکانیزم عجیب در روش استفاده، این محصول سریع از دور خارج شد.

محصول XMount چیز جدیدی نیست؛ تنها قابلیت‌های GCM10 را بهبود بخشیده و بخش‌های اضافی آن را با براکت‌های پوشش‌دهنده جایگزین کرده است. البته مدل‌های مشابه این نگهدارنده‌ی جدید سونی از شرکت‌های دیگر تولید شده و هم‌اکنون در بازار موجود است. تفاوت دیگری که این محصول با محصولات قبلی دارد، حذف لایت‌باری است که وضعیت اتصال تلفن‌ همراه به دسته را نشان می‌داد.

در حقیقت می‌توان گفت که طراحی این محصول توسط شرکت MSY صورت گرفته است که با کمپانی‌های بزرگ دیگری همچون Thrustmaster و Razer نیز همکاری می‌کند. طبق اعلام سونی، عرضه‌ی این محصول از ماه ژوئن ۲۰۱۸ (خرداد-تیر) در ژاپن آغاز خواهد شد، اما در رابطه با عرضه در دیگر کشور‌ها هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست.

بر اساس گفته‌های شرکت سازنده، این محصول با گوشی‌های Xperia XZ1 ،Xperia XZ1 Compact ،Xperia XZ Premium ،Xperia XZs ،Xperia XZ ،Xperia X Compact ،Xperia X Performance ،Xperia Z5 ،Xperia Z5 Compact و مدل Xperia Z5 Premium سازگاری کامل خواهد داشت.

البته آنچه واقعا به انتشار و گستردگی فروش این محصول کمک خواهد کرد این است که که این محصول جدید بتواند از تمامی مارک‌های گوشی‌های هوشمند موجود پشتیبانی کند؛ تقریبا شبیه به کاری که سونی در بخش استفاده از Remote play در پی‌سی انجام داد، اما متاسفانه هنوز از سوی این شرکت چیزی اعلام نشده است.

در ادامه‌ی مطلب می‌توانید برخی از تصاویر منتشر شده در رابطه با این محصول جدید را مشاهده فرمایید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده