// جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۸

شایعه: نسل بعدی چیپست‌های اینتل X399 خواهد بود

اطلاعات کمی از نسل بعدی چیپست‌های اینتل در فضای مجازی پخش شده که نشان می‌دهد نام آن به احتمال زیاد X399 خواهد بود.

به نظر می‌رسد کمپانی اینتل در حال کار روی تراشه‌های جدیدی غیر از سری Z390 است؛ چرا که به تازگی اخباری در مورد چیپست‌های X399 در فضای مجازی منتشر شده و نشان می‌دهد این سری جدید متعلق به پردازنده‌های رده‌ی دسکتاپ است.

یک کاربر وب‌سایت توییتر با نام Momomo پستی منتشر کرده است که در آن گفته شده طی یک سند که از مرکز Intel به‌دست آمده، ادعا می‌شود اینتل به غیر از کار روی چیپست‌های Z390، هم‌اکنون در حال تولید و آزمایش پلتفرم X399 هم است. بخشی از این سند در مورد جزئیات سخت‌افزاری است که نشان می‌دهد چیپست‌های جدیدی اینتل علاوه‌ بر پشتیبانی از پردازنده‌های Coffee Lake از نسل بعدی پردازنده‌های این شرکت یعنی Canon Lake نیز پشتیبانی خواهد کرد.

تولید چیپست X399 می‌تواند منطقی باشد؛ زیرا الان زمان مناسبی برای معرفی جانشینی برای سری X299 است که از پردازنده‌های Core X و Skylake-X پشتیبانی می‌کند. با در نظر داشتن این موضوع، ممکن است که پردازنده‌های Kaby Lake-X به عنوان نسل بعدی پردازنده‌های HEDT اینتل معرفی شوند.

اگر اینتل واقعا در حال توسعه‌ی چیپست‌های جدید X399 باشد، به احتمال زیاد این سری جدید با چیپست‌های X399 که برای پردازنده‌های Threadripper کمپانی AMD تولید شده‌اند به دلیل تشابه اسمی به مشکل برخواهند خورد. البته AMD چندی قبل اعلام کرده که به زودی به چیپست‌های X499 مهاجرت خواهد کرد که علاوه بر پشتیبانی از نسل کنونی پردازنده‌های Threadripper از نسل دوم آن نیز پشتیبانی خواهد کرد.

متاسفانه جز نامی که در این گزارش‌ها ذکر شده، هنوز اطلاعات دیگری در مورد این چیپست‌های جدید اینتل که هم از Canon Lake و هم Kaby Lake-X پشتیبانی می‌کنند در دسترس نیست.


منبع techradar.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده