// جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۴

مدیر عامل AMD: پردازنده‌های رایزن ۶۰ درصد از درآمد شرکت را تامین می‌کنند

به تازگی لیسا سو، مدیر عامل AMD اعلام کرد که ۶۰ درصد از سود شرکت از فروش پردازنده‌های رایز به‌دست می‌آید و سود پیش‌بینی شده بیش‌تر از انتظار بوده است.

لیسا سو، مدیر شرکت Advanced Micro Devices یا همان AMD در یک کنفرانس اعلام کرد که پردازنده‌های رایزن برای اولین سه‌ ماهه‌ی سال توانسته‌اند ۶۰ درصد از درآمد شرکت را تامین کنند که در مقایسه با سه‌ماهه‌ی پایانی سال قبل که ۴۰ درصد بوده یک پیشرفت محسوب می‌شود.

این شرکت تولید‌ کننده‌ی تراشه‌های پردازشی به تازگی اعلام کرده که برای سه‌ ماهه‌ی اول سال جاری و تا پایان روز ۳۱ مارس (۱۰ اسفند) توانسته‌ است به سود خود دست یابد. طبق گزارشی که منتشر شده است، کمپانی AMD اعلام کرده که برای سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ انتظار داشته که هر سهم از سهام این شرکت به قیمت ۹ سنت به فروش برسد که در مقایسه با سال قبل آن ۴ سنت کمتر بوده است. این کمپانی میزان درآمد خود را تا پایان روز ۳۱ مارس، ۱.۵۷ میلیارد دلار تخمین زده بود که با در نظر گرفتن افت قیمت سهام این شرکت و همچنین میزان ۱.۱۸ میلیارد دلار سود برای سال گذشته، این درآمد یک پیشرفت و سودآوری خوب به حساب می‌آمد. اما نتایج و آمار نشان می‌دهد که هر سهام این شرکت به قیمت ۱۱ سنت رسیده و درآمد خالص نیز به مبلغ ۱.۶۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

هفته‌ی گذشته کمپانی ای‌ ام‌ دی خط تولید نسل دوم پردازنده‌های دسکتاپ رایز را راه‌اندازی کرد و طبق گفته‌های شرکت این معماری جدید بر پایه‌ی خانواده‌ی Zen می‌تواند ۵۲ درصد افزایش کارایی و میزان پردازش نسبت به نسل قبلی خود ارائه دهد.

لیسا سو در یک تماس تلفنی اعلام کرد:

دست آورد‌های مالی شرکت برای سه ماهه‌ی اول سال جاری نشان می‌دهد که استراتژی بلند مدت ما در حال نتیجه دادن است.

از آنجایی که بازار سخت‌افزار کامپیوتر به رشد ۴۰ درصدی نرسیده و از طرف دیگر شرکت اینتل نیز به عنوان رقیب AMD رشد قابل ملاحظه‌ای نداشته، این نکته که پردازنده‌های AMD بتوانند سهم بیشتری از بازار را بگیرند، کاملا منطقی است. این روند تسخیر بازار توسط AMD برای سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ کاملا مشهود بوده است. با شروع عرضه‌ی پردازنده‌های مبتنی بر معماری Zen در سال ۲۰۱۷، شرکت AMD توانست به یک افزایش سهم ناچیز در بازار برسد.بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Mercury Research، کمپانی AMD در ابتدا تنها ۸ درصد از سهم بازار را برای سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۶ در اختیار داشت؛ اما پس از این رویداد توانست به ۱۲ درصد سهم از بازاری که در طرف مقابل حریف قدرتمندی همانند اینتل حضور دارد، برای سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷ برسد. حال کمپانی AMD با افزایش گستردگی خط تولید پردازنده‌های خود تواسنته به محصولات سطح بالای شرکت اینتل حمله کند.

Ryzen

شرکت AMD در تابستان گذشته خط تولید پردازنده‌های مخصوص سرور Epyc که بر پایه‌ی معماری Zen ساخته شده بودند و همچنین در ماه فوریه (اسفند) پردازنده‌های مخصوص موبایل را که هم پردازنده و هم کارت‌گرافیک روی یک چیپ ساخته شده بودند راه‌ اندازی کرد.

لیسا سو اینگونه اعلام کرد:

ما به طور مداوم روی نقشه‌ی راه محصولات خودمان کار می‌کنیم، مشتریان به طور روز افزون محصولات جدید ما را قبول می‌کنند و ما پایه و اساس AMD را با سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت و مناسب تقویت می‌کنیم.

او همچنین گفت که انتظار دارد ۶۰ محصول جدید با استفاده از نام رایزن در سال ۲۰۱۸ توسط این شرکت تولید شود. این محصولات بازارهای مختلفی از جمله گیمر‌ها، تولید کنندگان محتوا و دیگر دوستداران سخت‌افزار را هدف قرار خواهند داد. کمپانی AMD همچنین در دو واحد حمل و نقل و متوسط قیمت فروش نیز رشد چشمگیری داشته است. تمامی این عوامل به دلیل وجود تقاضای بسیار بالا برای خرید کارت‌های Radeon Vega و سری ۵۰۰ این کمپانی بوده که توسط گیمر‌ها و ماینرها به وجود آمده است.

سو در ادامه‌ی حرف‌هایش اعلام کرد:

صنعت گیمینگ بالاترین اولویت ما محسوب می‌شود، اما من فکر می‌کنم زیرساخت‌های بلاک‌چین آمده تا ماندگار شود. ما فکر نمی‌کنیم که حضور کارت‌های گرافیک دسته دوم در بازار خطر قابل توجهی را در پی داشته باشد. برای این کارت‌های دسته دوم نیز مصارف مختلفی پیش‌بینی می‌شود.

سو همچنین اعلام کرد که احتمالا برای سه ماه‌ی دوم و بقیه سال جاری، AMD انتظار دارد که میزان سود کاهش یابد زیرا تقاضا برای خرید کارت‌های گرافیک در صنعت بلاک‌چین نیز رو به کاهش است. این شرکت اعلام کرده که برای مابقی سال ۲۰۱۸ انتظار دارد که یک سود تک رقمی داشته باشد.

باید یادآور شویم که قیمت سهام شرکت AMD و همچنین شرکت تولید کننده‌ی کارت‌های گرافیک انویدیا همیشه با نوسان مواجه است، چونکه ماینرها و کسانی که در صنعت بلاک‌چین فعالیت دارند، معمولا از کارت‌های گرافیک برای استخراج رمزارزها استفاده می‌کنند.

در انتها باید ذکر کنیم که سو اعلام کرده در حال حاضر ۴۰ محصول مختلف که برپایه‌ی پردازنده‌های سرور Epyc فعالیت می‌کنند در بازار موجود است که به زودی به تعداد این محصولات افزوده خواهد شد و برای سه ماه‌ی جاری پردازنده‌های سطح بالای رایزن در نوت‌بوک‌های تجاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده