نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۷

کیس شخصی سازی شده «عروس تاریکی» توسط کولر مستر و PCMOD معرفی شد

پروژه کیس مادینگ PCMOD با نام DARK BRIDE با حمایت کولر مستر اجرا شد و یک طراح ایرانی، با الهام از طبیعت یک هویت زنده را برای کیس MasterCase MAKER 5 تعریف کرد.

امین دادور، طراح ایرانی کیس «عروس تاریکی» با استفاده از چوب و اکریلیک توانست با استفاده از ساختار پیشرفته کیس‌های کولر مستر ظاهری پرقدرت و خشن را برای کیس MasterCase MAKER 5 کولر مستر به نمایش بگذارد.

این پروژه که حاصل تلاش تیم PCMOD است منجر به بازطراحی و ساخت یک کیس منحصر‌به‌فرد با نام عروس تاریکی شد و بخش اعظم مراحل ساخت آن توسط امین دادور، از طراحان مشهور و برنده چندین جایزه مطرح جهانی در مسابقات بین الملی طراحی انجام شده است. کولر مستر در سال‌های گذشته همواره از ایده‌های خلاقانه در بازطراحی رایانه‌ها حمایت کرده و در حال حاضر نیز بزرگ‌ترین رویداد هنری در طراحی رایانه توسط این شرکت اجرا می‌شود و در این رویداد، برترین طراحان جهان به خلق آثار هنری با استفاده از محصولات این شرکت می‌پردازند.

کیس عروس تاریکی کولر مستر

فرآیند تولید کیس عروس تاریکی

مواد اصلی مورد استفاده در ساخت DARK BRIDE از جنس چوب و اکریلیک است که در ترکیب با رنگ‌ مشکی مات و پودر اکریل صدفی نمایی فولادی را به‌عنوان نمادی از قاطعیت و استحکام به نمایش می‌گذارد. کلیه مراحل طراحی برش تا ساخت نهایی عروس تاریکی با استفاده از ماشین آلات CNC اجرا شده است. در این پروژه پس از طراحی اولیه الگوها و شبیه‌سازی سه‌بعدی طرح‌ها، برش‌های دقیق و پرداخت‌های حرفه‌ای توسط لیزر CNC روی موادی از جنس چوب، MDF و پلکسی پیاده‌سازی شده است.

 

قطعات سخت‌افزاری

کیس کولر مستر MasterCase MAKER 5 به عنوان زیرساخت اصلی در بازطراحی عروس تاریکی مورد استفاده قرار گرفته است و از مهمترین قابلیت‌های این کیس می‌توان به طراحی ماژولار آن اشاره کرد. کیس کولر مستر MasterCase MAKER 5 با بدنه فلزی دارای سیستم پیشرفته دفع حرارت از طریق انواع فن‌ها است که در بخش‌های مختلف این کیس قابل نصب هستند. از دیگر قطعات این سیستم می‌توان به منبع تغذیه ۷۵۰ وات کولر مستر، خنک‌کننده مایع ML240L و یک فن 14 میلی‌متری RGB کولر مستر اشاره کرد. خنک‌کننده مایع ML240L دارای سیستم درخشان نورانی از نوع RGB با محفظه‌های مستقل برای گردش مایع است. همچنین فن به‌کار رفته در این سیستم از نوع MASTER FAN PRO 140 است که در سرعت ۱۶۰۰ دور در دقیقه توانایی ایجاد جریان هوا با شدت 106 CFM را دارد. این در حالی است که نویز تولیدشده توسط این فن از ۲۰ دسی بل فراتر نمی‌رود. کولر مستر طول عمر این فن را نزدیک به ۵۰۰ هزار ساعت اعلام کرده است. از دیگر قطعات این سیستم می‌توان به مادربرد گیگابایت X99 DESIGNARE EX مجهز به رم‌های AVEXIR BLITZ و گرافیک GTX 1080 AORUS XTREME EDITION اشاره کرد.

 

یک هویت زنده

امین دادور، طراح این کیس، عروس تاریکی را دارای هویتی ظریف اما با ظاهری خشن، پرقدرت و مهیب توصیف می‌کند که طراحی آن از طبیعت الهام گرفته است. او معتقد است قدرت درونی DARK BRIDE هر زمان که بخواهد می‌تواند قدرتی سرسختانه را به نمایش بگذارد و این همان مفهومی است که می‌توان از یک رایانه با طراحی استثنایی عروس تاریکی انتظار داشت.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده