// جمعه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۷

جدید‌ترین مادربورد‌های H310 ،H370 و B360 از شرکت MSI معرفی شدند

شرکت MSI از مدل‌های جدید سری ۳۰۰ مادربورد‌های خود رونمایی و در مورد چیپست‌های استفاده شده در آن‌ها نیز توضیحاتی منتشر کرد.

چندی پیش شایعاتی مبنی بر تولید برخی مادربورد‌های جدید توسط MSI، منتشر شده بود و تعدادی تصاویر مرتبط با این محصولات جدید نیز در فضای مجازی دست به دست می‌شد. سرانجام این محصولات توسط شرکت ام اس آی به صورت رسمی معرفی شدند و محصولات مقرون به صرفه‌تر برای بازیکنانی که می‌خواهند سیستم‌های خود را به پردازنده‌های رده‌ بالای ‌کافی لیک مجهز کنند، از راه رسید. در ابتدا خانواده‌ی 300 چیپست‌های اینتل تنها شامل چیپست Z370 بود، اما در حال حاضر محصولات ارزان‌تر H370 ،B360 و H310 نیز به این مجموعه افزوده شده است. برای هرچه راحت‌تر شدن مقایسه‌ی این مدل‌ چیپست‌ها با یکدیگر، جدول ادا‌مه‌ی مطلب برای شما دوستان عزیز آماده شده است:

Z370H370B360H310
تاریخ عرضه۲۵ مهر۲۹ فروردین۲۹ فروردین۲۹ فروردین
توانایی اورکلاکبلهخیرخیرخیر
توانایی اورکلاک رم و پشتیبانی از XMPبلهخیر خیرخیر
میزان مصرف چیپست (TDP)۶ وات۶ وات۶ وات۶ وات
میزان سرعت Bus6GT/s DMI36GT/s DMI36GT/s DMI36GT/s DMI3
نوع چینش  PCIe 3.0

یک 16 یا دو 8 یا یک 8 و دو 4

یک 16یک 16یک 16
درگاه DisplayPort مجزا/Pipes support۳/۳۳/۳۳/۳۲/۳

تعداد کانال‌های حافظه/تعداد DIMM در کانال

۲/۲۲/۲۲/۲۱/۲
پشتیبانی از وایرلس- CNVi) AC) خیرخیرخیر بله
پشتیبانی از Intel Optaneبلهبلهبلهخیر
حداکثر تعداد مسیرهای HSIO۳۰۳۰۲۴۱۴
مجموع تعداد پورت‌های USB (نوع ۳.۱)۱۴ (۱۰)۱۴ (۸)۱۲ (۶)۱۰ (۴)
مجموع پورت‌های USB 3.1 نسل اول / دوم۰/۱۰۴/۸۴/۶۰/۴
تعداد پورت‌های ساتا ۶۶۶۴
حداکثر تعداد مسیر PCIe 3.0۲۴۲۰۱۲۶ (نسل دوم)
پشتیبانی از Intel RSTبلهبلهبلهخیر
حداکثر تعداد Intel RST برای کانال‌های PCIe ۳۲۱۰
پشتیبانی از PCIe RAID 0,1,5 برای Intel RSTبلهبلهخیرخیر
پشتیبانی از SATA RAID 0,1,5 برای Intel RSTبلهبلهخیرخیر
پشتیبانی از Intel RST برای ذخیره سازی از طریق PICeبلهبلهخیرخیر

MSI

مادربرد‌های MSI B360M در دو مدل Mortar و Mortar Titanium

یکی از قابل توجه‌ترین محصولات معرفی‌شده توسط MSI نسخه‌ی تیتانیوم از سری مادربورد‌های micro-ATX Mortar است که به چیپست‌های B360 مجهز شده است. این مدل تماما به رنگ نقره‌ای درآمده؛ به طوری که حتی مدار‌های PCB و هیت‌سینک‌ها نیز رنگ‌آمیزی شده‌اند. البته نسخه‌ی معمولی این مدل نیز برای کاربرانی که چندان علاقه‌ای به این رنگ ندارند در دسترس است.

برخلاف مدل‌های ارزان قیمت نسل قبلی، شرکت MSI این بار هیت‌سینک‌های بخش VRM‌ را حذف نکرده و حتی طراحی آن را به گونه‌ای تغییر داده که سطح بیشتری از فضای مادربورد را پوشش دهد؛ تا جایی که این هیت‌سینک تقریبا تا نزدیکی بخش IO را نیز پوشش می‌دهد. همچنین کمپانی MSI در جعبه‌ی این مادربورد‌ها استیکر‌های مخصوص این شرکت‌ را جاسازی کرده است که توجه به اندازه‌ی بزرگ این هیت‌سینک به نظر می‌رسد جای مناسبی برای نصب آن‌ها باشد.

MSI

مادربورد MSI H370 Pro Carbon

محصول دیگر این سری جدید، مادربورد H370 از خانواده‌ی Gaming Pro Carbon است. همانند نسخه‌ی Z370 ویژگی‌های متعددی در این مادربورد گنجانده شده که از جمله آن‌ها می‌توان به وجود هیت‌سینک در بخش جایگیری حافظه‌های M.2، پشتیبانی از تکنولوژی نورپردازی Mystic Light RGB LED و درگاه‌های USB 3.1 نسل دوم در پنل جلویی اشاره کرد. تنها تفاوت این مدل با نسخه‌های Z370 که البته برای برخی کاربران بسیار مهم تلقی می‌شود، نبود قابلیت اورکلاک و وجود محدودیت‌های شرکت اینتل است. این محصول با ظاهری کاملا سیاه و طرح کربن در بخش پایینی و روی هیت‌سینک‌ها عرضه خواهد شد.

MSI

مادربورد MSI B360F-PRO

در انتها نیز محصول بی سر و صدای شرکت ام‌اس‌آی قرار دارد. قبلا تصاویری از یک مادربورد با نام H310F-PRO که صرفا برای انجام عملیات استخراج و ماینینگ رمزارزها طراحی شده بود نیز در فضای مجازی منتشر شده بود، اما شرکت MSI به طور رسمی از نمونه‌ی B360F این مدل‌ها رونمایی کرد و باعث شگفت‌زدگی بسیاری از مخاطبان شد. چیپست‌های B360 تعداد بیشتری کانال PCIe در اختیار ماینر‌ها قرار می‌دهد در نتیجه قابلیت نصب تعداد بیشتری کارت گرافیک روی آن وجود دارد. مادربورد‌های H310 دارای ۱۲ اسلات PCIe از نوع X1 و یک اسلات PCIe از نوع X16 هستند؛ در حالی که B360F-Pro دارای ۱۷ اسلات از نوع PCIe X1 و یک اسلات PCIe X16 است.


منبع eteknix.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده