// جمعه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۹

قیمت لپ تاپ های سری G کمپانی Dell مشخص شد

مدتی پیش شرکت Dell از خط تولید لپ تاپ های گیمینگ جدید خود، یعنی سری G، رونمایی کرد. اکنون این شرکت توضیحاتی در مورد سخت‌افزار‌های به‌کار برده‌شده و قیمت نهایی آن‌ها منتشر کرده است.

چندی پیش بود که کمپانی اینتل مجموعه‌ی جدیدی از پردازنده‌های نسل هشتم خود را رونمایی کرد. حال با وجود این پردازنده‌های قدرتمند بهترین زمان برای بروزرسانی لپ‌تاپ‌های گیمینگ شرکت‌های بزرگی همچون Dell فرا رسیده است. این شرکت به تازگی مجموعه لپ‌تاپ‌هایی را با نام سری G رونمایی کرده است که طبق گفته‌ی توسعه‌‌دهندگان، سری G برای گیمر‌هایی طراحی شده که عملکرد بالا و گیم‌پلی عالی را در اولویت خود قرار داده‌اند. این کمپانی همچنین ادعا می‌کند که این سری از لپ‌تاپ‌های تولیدی آن‌ها نسبت به رقبای هم‌رده‌ی خود بسیار مقرون به صرفه‌تر است و قابلیت دسترسی بیشتری دارد.

اولین لپ تاپ این مجموعه که در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت مدل Dell G7 با صفحه نمایش ۱۵ اینچی خواهد بود که به صورت پیش‌فرض به پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای Core i7 شرکت اینتل یا در صورت سفارش مشتری به Core i9 مجهز خواهد شد. پیکربندی اولیه این لپ تاپ گیمینگ دارای ۸ گیگابایت حافظه‌‌ی رم با سرعت ۲۶۶۶ مگاهرتز از نوع DDR4 خواهد بود که به درخواست مشتری قابل ارتقا تا ۳۲ گیگابایت است؛ همچنین به عنوان راه‌حل ذخیره سازی سریع، یک عدد SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت نیز در این مدل جاسازی شده است. این لپ‌تاپ به صورت پیش‌فرض دارای کارت گرافیک GTX 1060 به همراه تکنولوژی طراحی Max Q خواهد بود. اندازه‌ی صفحه‌ی نمایشگر این محصول ۱۵.۶ اینچ است که از پنل IPS و رزولوشن تصویر Full-HD بهره می‌برد. به عنوان گزینه‌های انتخابی این بخش، کاربران در صورت تمایل می‌توانند کارت گرافیک GTX 1050 یا GTX 1050Ti را به عنوان پردازنده‌ی گرافیکی و برای خروجی تصویر، نمایشگر UHD با وضوح تصویر 4K را انتخاب کنند. این محصول به عنوان یکی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ قدرتمند موجود در بازار شناخته خواهد شد؛ در نتیجه شرکت دل یک درگاه USB از نوع Thunderbolt 3 Type-C نیز به صورت استاندارد به آن افزوده است.

Dell

محصول بعدی این خط تولید مدل Dell G5 است که به نظر می‌رسد از لپ‌تاپ‌های Inspiron 7000 در طراحی آن الهام گرفته شده است. این محصول نیز همانند مدل G7 از نمایشگر‌هایی با وضوح تصویر 4K و Full-HD بهره می‌برد که دارای پنل IPS هستند. در بخش کارت گرافیک نیز برای این محصول همانند مدل G7 تنها کارت‌های GTX 1050 ،GTX 1050Ti و GTX 1060 با تکنولوژی Max-Q در دسترس است. با این حال تفاوت عمده‌ای که G5 با مدل G7 دارد این است که در مدل G5 کاربران نمی‌توانند پردازنده‌های اینتل Core i9 را سفارش دهند.

در انتها نیز کوچک‌ترین عضو این خانواده یعنی Dell G3 با صفحه نمایش ۱۵ و ۱۷ اینچ در دسترس قرار گرفته است. در این مدل، صفحه نمایش با وضوح تصویر 4K قابل سفارش نیست؛ هرچند که نمایشگر‌های این مدل نیز از پنل IPS استفاده می‌کنند. یکی از تفاوت‌های مدل G3 و مدل‌های قبلی این است که هم‌اکنون می‌توان لپ‌تاپ مورد نظر از این مدل را با یک صفحه نمایش ۱۷ اینچی سفارش داد. از نظر کارت گرافیک به‌کار برده‌شده در این لپ‌تاپ تفاوت چندانی به چشم نمی‌خورد، اما از نظر پردازنده، برای این مدل تنها دو مدل پردازنده میان رده Core i5 8300H یا پردازنده‌ی قابل قبول Core i7 8750H در دسترس قرار دارد که به همراه ۴ گیگابایت رم به صورت پیش‌فرض و قابلیت ارتقا تا ۱۶ گیگابایت ارائه می‌شود.

قیمت پایه‌ی مدل Core i7 لپ‌تاپ G7 در حال حاضر از سوی کمپانی دل ۱۰۹۹ دلار در نظر گرفته شده است. در صورتی که کاربر مایل باشد، میزان رم به ۱۶ گیگابایت از نوع DDR4 می‌رسد و یک SSD با حجم ۱۲۸ گیگابایت و یک هارددیسک با حجم ۱ ترابایت و سرعت چرخش ۵۴۰۰ دور نیز با قیمت ۱۰۰ دلار به این مجموعه افروده می‌شود. همچنین طبق گفته‌های شرکت سازنده، برای این مدل رنگ سفید قابل انتخواب خواهد بود. برای لپ‌تاپ G7 سه مدل پردازنده جهت انتخاب خریدار در نظر گرفته شده است که شامل مدل i5-8300H، مدل i7-8750H و قوی‌ترین پردازنده‌ی موجود یعنی i9-8950HK است. نسخه‌ی i5 این لپ‌تاپ با قیمت ۸۴۹ دلار به فروش می‌رسد، اما تا ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) قابل سفارش نخواهد بود.

Dell

در حال حاضر مدل G5 نیز تنها برای سفارش با پردازنده‌ی i7 فعال است که با قیمت ۷۹۹ دلار در دسترس است. مدل‌های دیگر در روز ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) روی سایت این شرکت موجود خواهد شد.

و در اخر مدل G3 قرار دارد که برای نسخه‌ی ۱۵ اینچی قیمت ۷۴۹ دلار و برای نسخه‌ی ۱۷ اینچی آن قیمت ۷۹۹ دلار در نظر گرفته شده است. گزینه‌های مختلف سفارشی سازی این مدل از روز ۲۷ فروردین روی سایت دل قرار خواهند گرفت.

 در پایان از شما دعوت میکنیم برای اطلاع از قیمت لپ تاپ و مشخصات فنی آن به دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید. مشخصات فنی کامل لپ تاپ ایسوس، لنوو، ایسر، دل، اپل، HP و دیگر برندهای مطرح به همراه گالری تصاویر، مقایسه و لینک فروشگاههای عرضهکنندهی آنها در بخش لپتاپ دیتابیس محصولات زومیت در اختیار شما خواهد بود.


منبع eteknix.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده