// چهار شنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۸

حافظه GDDR6 به تولید انبوه می‌رسد

طبق اخبار فاش شده، حافظه‌های GDDR6 در حال تولید انبوه هستند و در کارت‌های گرافیک جدید انویدیا به کار گرفته خواهند شد.

در اوایل سال جاری مشخص شد که شرکت کره‌ای SK Hynix در روند ساخت حافظه‌های ۸ گیگابایتی GDDR6 دخیل است و آن را برای نمونه در دسترس شرکت‌های انویدیا و ای ام دی قرار داده است. از طریق منابع داخلی فاش شده است که این شرکت در سه ماه آینده به تولید انبوه خواهد رسید. به این ترتیب، نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی به زودی معرفی خواهد شد.

کمپانی هاینیکس، این اطلاعات را در جریان کنفرانس سال جاری فناوری‌های گرافیکی انویدیا (GTC) در وب‌سایت GamersNexus منتشر کرده است. این شرکت همچنین ادعا کرده است که تمام کارت‌های گرافیک Nvidia به حافظه‌ی GDDR6 مجهز خواهند شد. SK Hynix سابق بر این اعلام کرده بود که حافظه جدید GDDR6 تنها در کارت‌های گرافیکی بالارده که امسال عرضه می‌شوند، استفاده خواهد شد. اما به نظر می‌رسد برنامه‌ها کمی تغییر کرده باشند.

منبع مورد نظر تا زمانی که کارت‌ها به دست مصرف‌کنندگان برسد، جزئیات بیشتری را به اشتراک نخواهد گذاشت. اما پیش‌بینی می‌شود اخبار بیشتری طی ماه‌های آینده در مورد این پردازنده‌های گرافیکی منتشر خواهند شد. البته کمپانی هاینیکس تنها شرکتی نیست که در حال تولید حافظه جدید است. کمپانی میکرون و سامسونگ هم هر کدام در حال ساخت قسمتی از آن هستند.

سامسونگ پیش از این خاطر نشان کرده بود که سریع‌ترین حافظه را ارایه می‌دهد. به گونه‌ای که ظرفیت ۱۶ گیگابیتی را در برابر ظرفیت ۸ گیگابایتی هاینیکس عرضه خواهد کرد. هاینیکس هم اعلام کرد که نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی را عرضه می‌کند. با وجود این‌که نسخه‌ی ۸ گیگابایتی، منسوخ شده به نظر می‌رسد و با توجه به این نکته که حافظه‌ی GDDR5 به طرز فوق‌العاده‌ای عالی ظاهر شده بود، باید تعادل مناسبی بین قیمت و عملکرد وجود داشته باشد. طبق گزارش‌ها، حافظه‌ی GDDR6 حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد گران‌تر از نسخه‌ی سابق خود است.

طبق روال گذشته، انویدیا باید در پایان تابستان، کارت گرافیک جدید خود را روانه‌ی بازار کند. در نتیجه می‌توانیم نسخه‌ی آزمایشی کارت گرافیک سری جی‌فورس ۱۱ یا ۲۰ را پس از ماه جولای (اوایل مردادماه ۹۷) شاهد باشیم. هر چند تمام این‌ها فقط گمانه‌زنی است، اما انتظار می رود شرکت‌ها طی چند ماه آینده محصولات جدید را به نمایش بگذارند.


منبع Kitguru
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده