// پنجشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۵

نتایج عملکرد پردازنده Ryzen 5 2600 فاش شد

نتایج بنچمارک پردازنده‌ی Ryzen 5 2600 کمپانی ای ام دی با معماری +Zen منتشر شده است.

کمپانی ای ام دی در اوایل سال جاری میلادی، نقشه‌ی راه خود را برای سال ۲۰۱۸ عرضه کرد. آن‌ها با دو پردازنده‌ی Ryzen APU از سری ۲۰۰۰ که بر اساس معماری +Zen ساخته شده است، آغاز به کار کردند. ما این دو پردازنده را پیش از این مشاهده کرده‌ایم و این مسئله پیش از ورود پردازنده‌های جدید به بازار، اهمیت ویژه‌ای داشت. حال به فاصله‌ی کوتاهی، پردازنده‌ی Ryzen 5 2600 در بنچمارک‌ها رویت شده است. این محصول به پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به Ryzen 5 1600 دست یافته است.

در حال حاضر Ryzen 5 2600 در نتایج بنچمارک‌های SiSoft Sandra و Geekbench ثبت شده است. این پردازنده به عنوان یک محصول ۶ هسته‌ای با ۱۲ پردازشگر رشته‌ای معرفی شده است. سرعت پایه ۳.۴ گیگاهرتز و سرعت بوست آن نیز ۳.۸ گیگاهرتز ذکر شده است. Ryzen 5 2600 با توان حرارتی ۶۵ وات فعالیت می‌کند. ۱۶ مگابایت حافظه‌ی کش سطح ۳ و ۳ مگابایت حافظه‌ی کش سطح ۲ دارد.

پردازنده‌های سری ۲۰۰۰ رایزن در فرایند ۱۲ نانومتری و با نسخه‌ای تصحیح یافته از معماری Zen ساخته شده‌اند که آن را با نام +Zen می‌شناسیم. پردازنده‌ی Ryzen 5 2600 در سیستمی با ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و ویندوز 10 پرو روی پلتفرم AMD Myrtle آزمایش شده است. Myrtle پلتفرم داخلی ای‌ام‌دی محسوب می‌شود که از آن برای آزمایش پردازنده‌های جدید استفاده می‌کنند.

Ryzen 5 2600 در بنچمارک Geekbench در حالت تک هسته‌ای به امتیاز ۴۲۶۹ و در حالت چند هسته‌ای به امتیاز ۲۰۱۰۲ دست یافت. این مقدار در مقایسه با پردازنده‌ی Ryzen 5 1600، افزایشی ۱۰ درصدی را در حالت تک هسته‌ای نشان می‌دهد. این محصول در حالت چند هسته‌ای نیز افزایش ۲۰ درصدی را از خود بر جای گذاشت.


منبع KitGURU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده