// چهار شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۹

درایور 18.2.2 کارت های گرافیک AMD افزایش عملکرد در بازی‌ها را به همراه دارد

مدتی پیش AMD اعلام کرد که با نسخه جدید برنامه Radeon Adrenalin افزایش کارایی کارت‌های گرافیک این شرکت در بازی‌ها را شاهد خواهیم بود. حال نتایج بنچمارک‌ها پس از آپدیت مورد بررسی قرار گرفته است.

به‌تازگی شرکت AMD نسخه جدیدی از مجموعه‌ی نرم‌ افزاری Radeon Adrenalin را با شماره 18.2.2 عرضه کرده که در کنار آن نسخه جدیدی از درایور این کمپانی نیز وجود دارد که توانسته عملکرد پی سی را در چند بازی معروف به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

دو بازی معروف PlayerUnknown’s Battlegrounds و Fortnite که در این لیست دیده می‌شوند در دسته بازی‌های سبک Battle Royale جای دارند و بعد از این بروزرسانی توانسته‌اند روی کارت‌های AMD تعداد فریم بیشتری نسبت به قبل کسب کنند. در بازی Kingdom Come: Deliverance نیز می‌توان افزایش پشتیبانی، بهبود عملکرد و افزایش فریم در ثانیه را مشاهده کرد.

بنچمارک‌های انجام‌شده توسط خود شرکت AMD انجام پذیرفته و نتایج حاصل‌شده و قطعات مورد بررسی در یک پست به‌صورت کلی اعلام شده است. سخت‌افزارهای مورد استفاده در این آزمایش عبارتند از پردازنده اینتل مدل i7-7700K با سرعت ۴.۲ گیگاهرتز و ۱۶ گیگابایت رم DDR4-3000 که در سیستم عامل ۶۴ بیتی ویندوز 10 مورد بررسی قرار گرفته‌اند. هرکدام از تست‌های مورد نظر دوبار انجام شده؛ یکبار با نسخه قدیمی درایور و بار دیگر با نسخه بروز شده که روی دو کارت گرافیک از شرکت AMD یعنی RX 580 در وضوح تصویر 1080p و RX Vega در وضوح تصویر 1440p اعمال شده است.

در ادامه مطلب به نتایج این بنچمارک‌‌ها می‌پردازیم:

fortnite

بازی Fortnite

پس از آپدیت درایور، در این بازی پیشرفت کمی قابل مشاهده بوده است. درایور جدید به میزان ۳ درصد توانسته عملکرد کارت‌ گرافیک RX Vega 56 را افزایش دهد. در مقایسه با درایور قدیمی‌تر نسخه ۱۷.۱۲.۱ در وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل (1440p) و در بالاترین میزان تنظیمات گرافیکی (Epic) تعداد فریم خروجی بازی از ۶۳ فریم در ثانیه به ۶۵ فریم تغییر پیدا کرد. برای کارت گرافیک RX 580 در وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ (1080p) و بالاترین میزان تنظیمات گرافیکی بازی، نتایج در نسخه بروز شده درایور افزایش ۶ درصدی عملکرد را نشان می‌دهند که عملا تعداد فریم خروجی از متوسط ۷۲ فریم در ثانیه به ۷۶ فریم افزایش پیدا کرده است.

PUBG

بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds

کارت گرافیک RX Vega پس از بروزرسانی، به میزان ۵ درصد افزایش عملکرد داشته یعنی در وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ (1440p) و بالاترین تنظیمات گرافیکی بازی می‌توان مشاهده کرد که متوسط تعداد فریم خروجی از ۷۶ فریم به ۸۰ فریم افزایش یافته است. در کارت RX 580 برای وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ (1080p) و بالاترین تنظیمات گرافیکی، AMD اعلام کرد که میزان ۷ درصد افزایش عملکرد به وسیله انجام بروزرسانی قابل مشاهده بوده و تعداد متوسط فریم خروجی از ۸۱ فریم به ۸۷ فریم افزایش یافته است.

Kingdome Come

بازی Kingdom Come: Deliverance

بعد از اعمال بروزرسانی برای کارت RX Vega 56 تنها ۳ دصد افزایش کارایی در این بازی مشاهده شد که در وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ (1440p) و حداکثر تنظیمات گرافیک (Ultra) تعداد فریم خروجی از ۴۱.۱ فریم به ۴۷.۴ افزایش یافت. برای کارت RX 580 نیز ۴ درصد افزایش کارایی نشان داده شد که در وضوح تصویر 1080p و حداکثر تنظیمات میزان فریم از ۵۳.۵ به ۵۵.۹ در ثانیه رسید. 

 


منبع gamespot.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده