// سه شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۵

اولین پردازنده های Ryzen به همراه گرافیک داخلی Vega عرضه شد

چندی پیش AMD اعلام کرد که می‌خواهد در پردازنده‌های سری رایزن خود کارت‌های گرافیک مجتمع را وارد کند و در این زمینه با Intel به رقابت بپردازد. حال اولین سری این پردازنده‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

در نمایشگاه CES امسال شرکت AMD از مسیر توسعه پردازنده‌های خود طی سال ۲۰۱۸ خبر داد که در آن سری 2000 پردازنده‌های رایزن برای اولین بار معرفی شد. اما امروز خبرهای داغ دیگری نیز منتشر شده که در آن‌ها عرضه پردازنده‌های Ryzen 3 مدل 2200G و Ryzen 5 مدل 2400G به همراه گرافیک یکپارچه داخلی RX Vega به چشم می‌خورد.

این مدل‌ها اولین APUهای مبتنی بر معماری Zen شرکت ای‌ام‌دی است که تحت کد Raven Ridge توسعه یافته است. نسخه Ryzen 5 ترکیبی از ۴ هسته‌ی پردازشی Zen به همراه گرافیک داخلی Radeon Vega 11 و یک SEP است که با قیمت ۱۶۹ دلار به فروش می‌رسد و نسخه Ryzen 3 به همراه گرافیک Radeon Vega 8 و SEP ارزشی برابر ۹۹ دلار خواهد داشت. شرکت‌های سازنده‌ی مادربورد نیز مدتی است که روند بروزرسانی بایوس‌های خود را برای پشتیبانی از هر دو APU آغاز کرده‌اند. در این بین می‌توان به شرکت‌های بزرگی همچون ایسوس، ازراک، گیگابایت و ام‌اس‌آی اشاره کرد که حتی برخی از این بروزرسانی‌ها را نیز منتشر کرده‌اند.

برخی از نمونه‌های اولیه‌ی این محصولات بازبینی شده و در یکی از این بررسی‌ها، کارت‌های داخلی Vega با کارت‌های گرافیک رده پایینی همچون RX 550 یا RX 560 مقایسه شده است. در نهایت طی بررسی‌های انجام شده پردازنده Ryzen 5 مدل 2400G توانست از Ryzen 5 مدل 1500X در تست‌های معتبر پیشی بگیرد و از سوی دیگر Ryzen 3 مدل 2200G نیز به دلیل داشتن قیمتی پایین، حتی کمتر از Ryzen 3 1300X نیز توانست تحسین همگان را برانگیزد.


منبع kitguru.net
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده