// شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۲

بایواستار مادربرد جدیدی را با سوکت +FM2 معرفی کرد

مادربرد جدید بایواستار در اندازه micro-ATX و سوکت +FM2 با نام A68MDE رونمایی شد.

کمپانی بایواستار به‌تازگی برنامه‌ی فشرده‌ای برای عرضه‌ی محصولات خود داشته است. مادربردهای جدید این کمپانی، به رغم این‌که قابلیت نورپردازی ندارند، اما محصولاتی مقرون به صرفه برای کاربران عادی هستند. هر دو مادربرد قبلی یعنی H110MDE و B250MDC مجهز به چیپ ست اینتل بودند. بایواستار اکنون مدل پایین‌رده A68MDE را برای پردازنده‌های سازگار با چیپ‌ست +FM2 کمپانی AMD معرفی کرده است.

 

ویژگی‌های مادربرد Biostar A68MDE

A68MDE در فرم‌فاکتور micro-ATX طراحی شده است و فقط یک اسلات PCIe x16 برای نصب کارت گرافیک دارد. شاید اهمیتی نداشته باشد، اما چیپ‌ست A68 بسیار محدود است و توانایی پشتیبانی از چند کارت گرافیک را ندارد. یک اسلات PCIe x1 دیگر نیز برای سخت‌افزارهای سازگار با آن تعبیه شده است. مادربرد A68MDE درست مانند H110MDE تنها دو اسلات DIMM برای رم‌های دوکاناله دارد. بیشترین ظرفیت قابل پشتیبانی، ۳۲ گیگابایت از نوع DDR3 است و امکان افزایش فرکانس آن تا ۲۶۰۰ مگاهرتز وجود دارد. در حقیقت با توجه به قیمت‌های کنونی DDR4، این محصول انتخاب خوبی برای سیستم‌های ارزان قیمت است.

Biostar A68MDE Micro-ATX FM2+ Motherboard

از دیگر ویژگی‌های این مادربرد ارزان قیمت می‌توان به استفاده از درگاه اترنت Realtek RTL8111G در آن اشاره کرد. این محصول همچنین از کدک صوتی ۶ کاناله و اچ‌دی Realtek ALC662 به همراه خازن‌های ویژه برای فیلتر کردن صدا بهره می‌برد. در پنل پشتی و درگاه‌های ورودی و خروجی نیز اتصالات تصویری IGP فراهم شده است که شامل یک درگاه DVI-D و یک VGA می‌شود. به طور همزمان می‌توان دو خروجی تصویر با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ و نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز دریافت کرد. درگاه‌های یو‌اس‌بی متعددی در پنل پشتی در دسترس هستند که دو عدد USB 3.1 نسل اول را شامل می‌شوند. ۴ درگاه USB 2.0 نیز از طریق دو هدر ۹ پین قابل دست‌یابی است.

 

مادربرد A68MDE چقدر هزینه دارد؟

این محصول مانند دیگر مادربرد بایواستار یعنی B250MDC که به‌تازگی معرفی شد، بسیار مقرون به صرفه است و تنها ۴۴.۹۹ دلار قیمت دارد.


منبع ETEKNIX
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده