// دوشنبه, ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱

انویدیا به پشتیبانی از سیستم عامل های 32 بیتی پایان خواهد داد

کمپانی انویدیا به تازگی اعلام کرده که درایور نسخه ۳۹۰ کارت گرافیک‌های این کمپانی، آخرین نسخه‌ای خواهد بود که از سیستم عامل‌های ۳۲ بیتی پشتیبانی می‌کند.

با توجه به اخبار سخت افزار منتشر شده، کمپانی انویدیا (Nvidia) درایور نسخه ۳۹۰ کارت‌ گرافیک‌های خود را معرفی و در ادامه به این نکته مهم اشاره کرد که این نسخه، آخرین نسخه‌ای است که از سیستم عامل‌های ۳۲ بیتی، لینوکس و FreeBSD پشتیبانی خواهد کرد.

بخواهیم واقع‌گرایانه به این قضیه نگاه کنیم، دیر یا زود این اتفاق می‌افتاد زیرا در بازه‌ای از زمان قرار داریم که اکثر کاربران کامپیوتر، از سیستم عامل‌های ۶۴ بیتی استفاده می‌کنند. اما نمی‌توان منکر این شد که هنوز سازمان‌ها و اشخاصی هستند که به واسطه کارهای خود، مجبور به استفاده از سیستم عامل‌های ۳۲ بیتی هستند زیرا برنامه‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنند، روی سیستم عامل‌های ۶۴ بیتی اجرا نمی‌شوند.

البته در این میان به این نکته هم اشاره کنم که استفاده از سیستم عامل‌های قدیمی‌تر به معنای حفره‌های امنیتی بیشتر است و به راحتی هکرها می‌توانند به سیستم شما نفو‌ذ کنند. از این‌رو اگر اهل آپدیت کردن کارت گرافیک خود هستید و از طرفی امکان مهاجرت به سیستم عامل ۶۴ بیتی را دارید، حتما این کار را انجام دهید. تغییرات در این موارد همیشه سخت است ولی از PC ایمن‌تری برخوردار خواهید بود.


منبع Engadget
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده